هند: تمام جنگنده‌های سوخو – ۳۰ از جنگ با پاکستان سالم برگشته اند

© AP Photo / Manish Swarupهند: تمام جنگنده‌های سوخو – ۳۰ از جنگ با پاکستان سالم برگشته اند
هند: تمام جنگنده‌های سوخو – ۳۰ از جنگ با پاکستان سالم برگشته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولین نیروهای هوایی هند اعلام داشته اند که تمام جنگنده‌های سوخو – ۳۰ نیروهای هوایی این کشور که در جنگ با پاکستان در کشمیر شرکت داشته اند، دوباره به پایگاه‌های هوایی هند سالم برگشته اند.

به گزارش اسپوتنیک Hindustan Times، نیروهای هوایی هند با نشر یک خبرنامه، ادعاهای اسلام‌آباد مبنی بر اینکه جنگنده‌های سوخو — ۳۰ هند در رویارویی با جنگنده‌های نیروهای هوایی پاکستان در پایان ماه فبروری، سرنگون شده اند، رد کرده است.

در خبرنامه نیروهای هوایی هند آمده است: "هدف از ادعای دروغین پاکستان درمورد جنگنده سوخو — ۳۰ سرنگون شده، پنهان نمودن سرنگون‌شدن طیارهٔ خود شان می‌باشد".

جنگندهٔ سوخوی هند پهپاد جاسوسی پاکستان را سرنگون ساخت - اسپوتنیک افغانستان
جنگندهٔ سوخوی هند پهپاد جاسوسی پاکستان را سرنگون ساخت

به گفته نظامیان هندی، در جریان درگیری‌های هوایی میان هند و پاکستان، پرتاب چندین راکت AMRAAM توسط جنگنده‌های پاکستانی، صورت گرفته است. اما اقدامات تکتیکی و درست پیلوت‌های جنگنده‌های سوخو — ۳۰ نیروهای هوایی هند، منجر به از بین بردن راکت‌ها شده اند.

نظامیان هندی قطعات یکی از راکت‌های پاکستانی را در ایالت جامو و کشمیر دریافت کرده اند.

براساس گزارش رسانه‌ها، جنگ هوایی میان هند و پاکستان به تاریخ ۲۷ فبروری به وقوع پیوست. در این جنگ اسلام‌آباد هشت فروند جنگندهٔ امریکایی اف — ۱۶، چهار جنگنده Mirage-3 و و چهار جنگنده چینی — پاکستانی JF-17 Thunder را به پرواز درآورده بود. از جانب هند چهار فروند جنگندهٔ سوخو — ۳۰، دو جنگندهٔ Mirage 2000 و دو جنگندهٔ میگ — ۲۱، در این جنگ شرکت ورزیده بود.

پس از آن اسلام‌آباد اعلام کرد که دو جنگنده نیروهای هوایی هند را سرنگون ساخته و دو پیلوت را اسیر گرفته است، که یکی از آنها به جناح هندی سپرده شد. این در حالیست که دهلی یک جنگندهٔ میگ — ۲۱ را در جریان سرنگون‌ساختن یک جنگنده پاکستانی، از دست داده است.

روابط هند و پاکستان پس از حمله تروریستی که به تاریخ ۱۴ فبروری در ایالت جامو و کشمیر هند رخ داد، تشدید یافته است.در نتیجه این حمله که یک تروریست انتحاری خودش را در مقابل یک بس حامل نظامیان هندی منفجر ساخت، ۴۵ تن جان باختند. مسوولیت این حمله را گروه افراط گرای "جیش محمد" به دوش گرفته است.    

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала