واشنگتن از چهار موضوع اساسی مذاکرات با طالبان، نام برد

© Sputnikواشنگتن از چهار موضوع اساسی مذاکرات با طالبان، نام برد
واشنگتن از چهار موضوع اساسی مذاکرات با طالبان، نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا اعلام داشته است که گفت‌وگوهای هیئت با صلاحیت واشنگتن با هیئت با صلاحیت طالبان هنوز هم روی چهار موضوع اساسی ادامه دارند و نیاز است که کارهای بیشتری انجام شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، چگونگی مبارزه با هراس افگنی پس از یک توافق صلح، بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان، گفت‌وگوها میان افغان‌ها و آتش‌بس چهار موضوع اساسی استند که گفت‌وگوها میان هیئت امریکایی و گروه طالبان روی آن‌ها ادامه دارند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید که بحث‌های خصوصی سیاسی نیز میان دو طرف ادامه دارند و در ترکیب هیئت گفت‌وگو کننده امریکا، اعضای چندین نهاد با صلاحیت دیگر حکومت امریکا نیز در این گفت‌وگوها دخیل هستند.

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که در باره چگونگی مبارزه با هراس افگنی پس از یک توافق صلح، بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان، گفت‌وگوها میان افغان‌ها و آتش‌بس بحث می‌شود.

مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان «برای دو روز متوقف شد» - اسپوتنیک افغانستان
مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان «برای دو روز متوقف شد»

شش روز می‌شود که دو طرف در دوحه گفت‌وگو می‌کنند و اکنون وزارت خارجه امریکا می‌گوید که هیئت‌های گفت‌وگو کننده روی موارد مهم برای رسیدن به یک فیصله نهایی چانه‌زنی می‌کنند.

رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا، گفت: "هم اکنون ما در حال دیدار با یک هیئت با صلاحیت طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر در دوحه هستیم. هیئت گفت‌وگو کننده امریکا از سوی زلمی خلیل‌زاد رهبری می‌شود که نماینده‌گان چندین نهاد دیگر از حکومت امریکا نیز مشمول این هیئت هستند. بحث‌ها متمرکز به چهار موضوع به هم پیوسته هستند که مبارزه با هراس افگنی، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، گفت‌وگوها میان افغانان و آتش‌بس استند".

انتظار می‌رود که وزیر خارجه امریکا هم برای پیشبرد گفت‌وگوهای صلح با طالبان در هفته‌های آینده به قطر برود، اما تا هنوز زمان مشخص این سفر نهایی نشده است.

مایک پومپیو، وزیر خارجه امریکا گفته است که وی در هفته‌های آینده به دوحه می‌رود تا به روند گفت‌وگوهای صلح افغانستان کمک کند.

پومپیو گفت: "من امیدوارم که خلیل‌زاد به پیشرفت‌هایی دست یابد و من تا چند هفته دیگر به آن‌جا خواهم رفت تا خودم نیز در پیش‌‌برد این روند کمک کنم".

وزیر خارجه امریکا پیش از این ابراز امیدواری کرده است که نماینده‌گان امریکا و طالبان در قطر به پیشرفت‌هایی دست یابند و گفته است که توافق نهایی با طالبان نیازمند توجه به ابعاد مختلف و پیچیده این روند است.

از سویی هم گفته می‌شود که جنرال میلر فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع در افغانستان قطر را ترک کرده است و به تازه‌گی ملا منان عمری، برادر ملا محمد عمر به گفت‌وگوهای قطر پیوسته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала