واکنش ترامپ به خبر فعالیت مجدد سایت آزمایش های راکتی کوریای شمالی

© AP Photo / Evan Vucciواکنش ترامپ به خبر فعالیت مجدد سایت آزمایش های راکتی کوریای شمالی
واکنش ترامپ به خبر فعالیت مجدد سایت آزمایش های راکتی کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا می‌گوید که تصمیم کوریای شمالی برای بازسازی سایت آزمایش‌های راکتی صحت داشته باشد خبری «بسیار نا امید کننده» خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ABC، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا گفت که اگر گزارش‌های منتشر شده در خصوص تصمیم کوریای شمالی برای بازسازی سایت آزمایش‌های راکتی درست باشد، برای او خبری «بسیار ناامید کننده» خواهد بود.

دونالد ترامپ که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد در عین حال افزود که حکم کردن در خصوص اینکه این اطلاعات صحیح می‌باشد، زود است.

وی گفت: «اگر این اتفاق بیافتد، بسیار نا امید خواهم شد. اما این که این اطلاعات صحیح است یا خیر، من بسیار ناراحت شد، اما باید دید که چه اتفاقی می‌افتد».

پیش از این، خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی روز سه شنبه به نقل از مقامات اطلاعاتی این کشور از وجود نشانه‌هایی دال بر فعالیت مجدد در سایت‌های پرتاب راکت هسته‌ای کوریای شمالی خبر داد.

این خبرگزاری در گزارش خود به فعالیت کارگرانی اشاره کرد که در حال تعویض یک سقف و نصب یک «در» جدید در سایت پرتاب راکت هسته‌ای «تانگ چانگ- ری» بودند؛ سایتی که مقامات کوریای شمالی سال گذشته پس از نشست دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور وعده تخریب آن را داده بودند.

هنوز مشخص نیست که آیا کشف این فعالیت جدید پیش از دومین نشست ترامپ و کیم در هفته گذشته صورت گرفت یا پس از آن.

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر خارجه ارمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که دولت ترامپ امیدوار است که ظرف ماه‌های آینده نماینده‌ای به کوریای شمالی اعزام نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала