حمله راکتی بر مراسم یادبود از مزاری در غرب کابل + نشرات زنده

© Photo / Haji Mohammad Mohaqeq FBوقوع انفجار در مراسم سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری در کابل
وقوع انفجار در مراسم سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مراسم 24-مین سالروز کشته شدن عبدالعلی مزاری با حضور مقامات بلندپایه حکومت در غرب کابل برگزار شده بود که در جریان آن صدای انفجارها شنیده شد.

به گزارش اسپوتنیک، این انفجارها در هنگام سخنرانی داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه کشور در مراسم یادبود از سالگشت کشته شدن عبدالعلی مزاری، رخ داده اند.

مراسم 24 سالروز عبدالعلی مزاری با حضور مقامات بلندپایه حکومت در غرب کابل برگزار شده بود که صدای انفجار شنیده شد.

 

  • به احتمال زیاد این انفجارها ناشی از پرتاب هاوان بوده که به منازل مسکونی اطراف مصلا نیز اصابت نموده اند. پس از بیرون شدن مقامات از محل، صدای چندین انفجار نیز شنیده شد.گفته می شود که یک هاوان در نزدیکی محلی که مقامات نشسته بودند، اصابت کرده است. به گفته گزارشگر طلوع نیوز، وی چندین زخمی را دیده است که در نتیجه این انفجارها زخم برداشته اند.
  • حامدکرزی، داکترعبدالله عبدالله، صلاح الدین ربانی، حنیف اتمر، لطیف پدرام، یونس قانونی، احمدولی مسعود، محمد محقق و شماری از اعضای کابینه و نماینده گان شورای ملی مصلی شهید مزاری را ترک کردند. 

 

براساس اطلاعات ابتدایی، این حادثه قربانیان ملکی نیز در پی داشته که تا هنوز تعداد آنها معلوم نیست.

 

  • داکتر لطیف پدرام، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در نتیجه این حادثه سطحی زخمی شده است.

 

صفحه رسمی فیسبوک آقای پدرام با نشر یک اطلاعیه فوری، از زخم برداشتن وی خبر داده است.

گفته می‌شود که قسمت شانه آقای پدرام آسیب دیده است.

 

 

دفتر رسانه‌یی تیم انتخاباتی صلح و اعتدال با نشر یک اطلاعیه فوری خبر داده است که محمد حنیف اتمر، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در مراسم 24-مین سالروز درگذشت شهید وحدت ملی، عبدالعلی مزاری در کابل اشتراک ورزیده بود، از حمله بر این مراسم جان سالم بدر برده است.در ادامه اطلاعیه آمده است: ظاهراً تروریستان بر این مراسم حمله راکتی انجام دادند که در این حادثه به آقای اتمر هیچ آسیبی نرسیده است و بخیر از محل مراسم بیرون شده است.اطلاعیه می افزاید: در این حادثه هشت محافط آقای محمد حنیف اتمر زخمی شده اند که تحت تداوی می باشند.

 

 

 

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان با ارایه جزییات درمورد حمله بر مراسم 24-مین سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری، شهید وحدت ملی، گفت: حوالی چاشت امروز یک دستگاه هاوان در مربوطات حوزه هژده‌ام در داخل یک خانه جاسازی شده بود. به گفته وی، از داخل همین خانه به محل که نشست امروز برگزار شده بود، شلیک صورت گرفته است. وی افزود: شخص شلیک کننده از طرف نیرو‌های امنیتی بازداشت شده است و چند تن دیگر در ارتباط به این موضوع شناسایی شده اند  و این خانه در محاصرهٔ نیروی های امنیتی قرار دارد. خوش‌بختانه راکت‌ها در محل سخنرانی اصابت نکرده است و در مورد آمار کشته و زخمی‌ها اطلاعات دقیق در دست نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала