درخواست روسیه و سوریه از سازمان ملل برای حل مشکل اردوگاه الرکبان

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiدرخواست روسیه و سوریه از سازمان ملل برای حل مشکل اردوگاه الرکبان
درخواست روسیه و سوریه از سازمان ملل برای حل مشکل اردوگاه الرکبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه و سوریه از سازمان ملل متحد خواستند تا امریکا را در مسائل مکان ‌های «ناروایی» مانند اردوگاه الرکبان گوش زد کند.

به گزارش اسپوتنیک، هیات‌های هماهنگی روسیه و سوریه در امور بازگشت آوارگان از سازمان ملل متحد خواستند تا امریکا را در مسائل مکان‌های «ناروایی» مانند اردوگاه الرکبان گوش زد کند.

در متن این درخواست آمده است: «ما از اعضای جامعه جهانی که خود را مربوط به جهان متمدن می‌دانند و مخصوصاَ از سازمان ملل متحد تقاضا می‌کنیم که گام های فعال‌تری را برای حل مشکل که سال‌ها دامن‌گیر هزاران سوری است انجام دهند».

امریکا مانع خروج مهاجرین سوریایی از اردوگاه الرکبان شد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا مانع خروج مهاجرین سوریایی از اردوگاه الرکبان شد

پیش از این، هیات‌های هماهنگی روسیه و سوریه در امور بازگشت آوارگان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که امریکایی‌ها از طریق اقدامات غیر سازنده خود به سنگ اندازی در مسیر گام‌های بی‌سابقه دولت سوریه برای حل مشکل اردوگاه الرکبان و خارج کردن ساکنان آن ادامه می‌دهند که این امر به وقوع تلفات بیشتر و وخیم شدن رنج آوارگان سوری که به زور در منطقه تحت تصرف ایالات متحده محبوس شده‌اند، انجامیده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما از طرف امریکایی می‌خواهیم ساکنان اردوگاه الرکبان را که به صورت غیرقانونی محبوس شده‌اند، آزاد کند و حق آنها را برای خروج (رایگان) به مکان‌های اقامت دائمی‌شان تضمین کند و ضمانت‌هایی را بر عبور و مرور امن کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه از طریق منطقه اشغالی «التنف» ارائه دهد.

این بیانیه، امریکا را به شکست عملی کمک‌رسانی‌های انسانی به ساکنان این اردوگاه متهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала