سخنگوی وزارت داخله: شخص شلیک‌کننده بر مراسم یادبود مزاری بازداشت شد

© Photo / Haji Mohammad Mohaqeq FBحمله بر مراسم یادبود مزاری در کابل
حمله بر مراسم یادبود مزاری در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان حوالی چاشت امروز یک دستگاه هاوان در مربوطات حوزه هژده‌ام در داخل یک خانه جاسازی شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان با ارایه جزییات درمورد حمله بر مراسم 24-مین سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری، شهید وحدت ملی، گفت: حوالی چاشت امروز یک دستگاه هاوان در مربوطات حوزه هژده‌ام در داخل یک خانه جاسازی شده بود. به گفته وی، از داخل همین خانه به محل که نشست امروز برگزار شده بود، شلیک صورت گرفته است.

وقوع انفجار در مراسم سالروز درگذشت عبدالعلی مزاری در کابل - اسپوتنیک افغانستان
حمله راکتی بر مراسم یادبود از مزاری در غرب کابل + نشرات زنده

وی افزود: شخص شلیک کننده از طرف نیرو‌های امنیتی بازداشت شده است و چند تن دیگر در ارتباط به این موضوع شناسایی شده اند  و این خانه در محاصرهٔ نیروی های امنیتی قرار دارد. خوش‌بختانه راکت‌ها در محل سخنرانی اصابت نکرده است و در مورد آمار کشته و زخمی‌ها اطلاعات دقیق در دست نیست.

وی در اخیر گفته است: آنچه مهم است این است که راکت‌ها در محل سخنرانی اصابت نکرده است.

مراسم 24-مین سالروز کشته شدن عبدالعلی مزاری با حضور مقامات بلندپایه حکومت در غرب کابل برگزار شده بود که در جریان آن صدای انفجارها شنیده شد.

به احتمال زیاد این انفجارها ناشی از پرتاب هاوان بوده که به منازل مسکونی اطراف مصلا نیز اصابت نموده اند. پس از بیرون شدن مقامات از محل، صدای چندین انفجار نیز شنیده شد. گفته می شود که یک هاوان در نزدیکی محلی که مقامات نشسته بودند، اصابت کرده است.

حامدکرزی، داکترعبدالله عبدالله، صلاح الدین ربانی، حنیف اتمر، لطیف پدرام، یونس قانونی، احمدولی مسعود، محمد محقق و شماری از اعضای کابینه و نماینده گان شورای ملی مصلی شهید مزاری را ترک کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала