امریکا به خاطر راه اندازی برنامه راکتی ایران به گوترش شکایت کرد

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا به خاطر راه اندازی برنامه راکتی ایران به گوترش شکایت کرد
امریکا به خاطر راه اندازی برنامه راکتی ایران به گوترش شکایت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست نماینده دایم امریکا در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار بازگرداندن محدودیت‌های راکتی در برابر ایران شد.
راکت های ایران می‌تواند کشتی های جنگی امریکا را نابود کند - اسپوتنیک افغانستان
راکت های ایران می‌تواند کشتی های جنگی امریکا را نابود کند

به گزارش اسپوتنیک، جاناتان کوهن سرپرست نماینده دایم امریکا در سازمان ملل متحد، پرتاب راکت های ماهواره ای ایران را نقض قطعنامه شورای امنیت دانست و خواستار بازگرداندن محدودیت های شدید بین المللی در برابر تهران شد.

وی روز پنج شنبه با ارسال نامه ای به انتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، ایران را به شلیک سه راکت ممنوع شده در قطعنامه های شورای امنیت متهم کرد، که از نظر آنها موجب بی ثباتی در کل خاورمیانه و ایجاد مسابقه جنگ افزاری شده است.

سرپرست نماینده دایم امریکا در سازمان ملل متحد در این نامه آورده است: ایران این سه پرتاب را بر خلاف خواست و اراده شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام داده است و چنین تحریک هایی همچنان به بی ثباتی منطقه خاورمیانه دامن می زنند.

کوهن تأکید می کند، که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید "همچنان به اجرای کامل اقدامات اجباری در قطعنامه 2231 ادامه دهد که پشتیبانی خارجی از برنامه راکتی بالستیک ایران را محدود می کند".

دیپلمات در نامه اش افزوده است:- "ما فعالیت های بی ثبات سازی ایران را محکوم می کنیم و از ایران می خواهیم که بلافاصله همه فعالیت های مربوط به راکت های بالستیک برای تحویل سلاح های هسته ای را متوقف کند".

امریکا در این نامه از شورای امنیت خواسته است تا در تحمیل پیامدهای واقعی به ایران ناشی از نادیده گرفتن خواسته های شورای امنیت بپیوندند و محدودیت های شدید بین المللی را برای جلوگیری از برنامه راکتی ایران بازگردانند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала