پیشنهاد کریم خلیلی به حکومت و احزاب سیاسی

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBکریم خلیلی: حکومت و احزاب سیاسی به عنوان یک گروه واحد با پروسۀ صلح برخورد کنند.
کریم خلیلی: حکومت و احزاب سیاسی به عنوان یک گروه واحد با پروسۀ صلح برخورد کنند. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی صلح از سران حکومت وحدت ملی، حلقه‎های سیاسی و مردم افغانستان می‎خواهد تا به عنوان یک گروه واحد با روند صلح برخورد کنند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح پس از چاشت امروز در یک نشست خبری در کابل از سران حکومت وحدت ملی، حلقه‎های سیاسی و مردم افغانستان می‎خواهد تا به عنوان یک گروه واحد با روند صلح برخورد کنند نه برای ناکامی و حذف یکدیگر.
آقای خلیلی، می‎گوید که روند گفت‎وگوهای صلح به مرحلۀ حساس‎اش رسیده است و باید با وحدت و همدلی با این روند برخورد صورت گیرد.
آقای خلیلی تأکید می‎کند که اگر حکومت و رهبری حکومت وحدت ملی بخواهد از آدرس حکومت به تنهایی روند صلح را تعقیب کند بسیار روشن می‎گویم ناکام است و اگر احزاب سیاسی که شکل مخالفت یا دیدگاه متفاوتی با حکومت دارند به تنهایی پروسه را تعقیب کنند باز هم ناکام خواهند بود.
رئیس شورای عالی صلح بر تقویت روند صلح تأکید می‎ورزد و می‎گوید که نگذارید که این روند به ناکامی بی‎انجامد و بر خلاف خواست‎های مردم سمت‎وسو گیرد.
آقای خلیلی یکبار دیگر حملۀ روز گذشته بر مراسم یادبود از بیست‎وچهارمین سال‎روز جان باختن عبدالعلی مزاری، رهبر حزب وحدت اسلامی را نکوهش می‌کند و از رهبری حکومت وحدت ملی، مأموریت پشتیبانی قاطع و مسئولان امنیتی خواهان بررسی و شناسایی عاملان این رویداد است؛ اما می‎گوید که هرگز این‎گونه حرکت‎ها آنان را از صلح‎خواهی و پشتیبانی از صلح باز نخواهد داشت.
در حملۀ روز گذشته در مراسم یادبود از عبدالعلی مزاری، 11 تن جان باختند و 95 تن دیگر زخم برداشتند.
رئیس شورای عالی صلح می‎گوید که گردهمایی بزرگی که قرار بود به روز 24 حوت به یادبود از بیست‎وچهارمین سال‎روز جان‎باختن عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی در مصلای مزاری راه‎اندازی کنند، برگزار نخواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала