هشدار پنتاگون به ترکیه درباره "عواقب خطرناک" خرید اس - 400 از روسیه

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار پنتاگون به ترکیه درباره "عواقب خطرناک" خرید S – 400از روسیه
هشدار پنتاگون به ترکیه درباره عواقب خطرناک خرید   S – 400از روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع امریکا هشدار داد که انقره با خرید سیستم دفاع راکتی S – 400 از روسیه با عواقب خطرناکی روبرو خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه امریکایی Hill، "چارلز سامرز" سخنگوی وزارت دفاع امریکا تهدید کرد که ترکیه در صورت خرید سامانه موشکی اس400 از روسیه با «عواقب خطرناکی» روبه رو خواهد شد.
سخنگوی وزارت دفاع امریکا در کنفرانس خبری در واشنگتن تصریح کرد: اگر ترکیه S — 400 از روسیه بخرد "عواقب خطرناک و وخیمی" در سطح روابط به صورت کلی و در سطح روابط نظامی به طور خاص در انتظار ترکیه خواهد بود.
وی در ادامه افزود: در چنین حالتی (با خرید سیستم دفاع راکتی از روسیه) ترکیه جنگنده های F — 35 و راکت های پاتریوت امریکایی را به دست نخواهد آورد.
این در حالی است که "خلوصی آکار" وزیر دفاع ترکیه روز گذشته گفت: روند استقرار سیستم دفاع راکتی برای ماه اکتبر انجام می‌شود و نیروی هوایی ترکیه در حال بررسی است که در کدام منطقه بهتر است این استقرار صورت گیرد.
وی گفت: استقرار سیستم دفاعی S — 400 یک ترجیح برای ترکیه نیست بلکه الزام است. انقره همزمان مذاکرات را با واشنگتن برای خرید سیستم‌های دفاع هوایی امریکایی پاتریوت ادامه می‌دهد.
قرار است ترکیه تابستان آینده تحویل سیستم های راکتی S — 400 را از روسیه شروع کند و این پرونده اختلاف‌برانگیزترین موضوع در روابط انقره و واشنگتن است.
روسیه و ترکیه قرارداد خرید اس-400 را در سال 2017 امضا کردند. علیه این معامله بارها و بارها در امریکا سخن گفته شد و تهدید کردند که تحویل جنگنده های F — 35 که قبلا مبلغش توسط ترکیه پرداخت شده است ملغی شود و خواستار این شدند که ترکیه میان روسیه و غرب یکی را انتخاب کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала