گوایدو: بی کفایتی مقامات باعث قطع سراسری برق در کشورشد

© AFP 2023 / STFگوایدو: بی کفایتی مقامات مسئول قطع سراسری برق در کشورشد
گوایدو: بی کفایتی مقامات مسئول قطع سراسری برق در کشورشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا مقامات را مسئول قطع سراسری برق در کشور دانست.

به گزارش اسپوتنیک، خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت که خود را رئیس جمهور فعلی ونزوئلا اعلام نموده، در برابر حامیان خود در کاراکاس ظاهر شد و گفت که مقامات مسئول قطع سراسری برق در کشور هستند.
گوایدو در خصوص قطع سراسری برق در ونزوئلا گفت: "مردم در بیمارستان ها به خاطر قطع برق جان دادند. این امر یک ظلم واقعی بوده و برای ازمیان برداشتن آن لازم است تا قدرت در کشور تغییر کند."
گوایدو می گوید که وی باو.ر ندارد که قطع برق نتیجه خرابکاری مخالفان باشد.
وی گفت: " ما همه می دانیم که دلیل اصلی قطع برق در کشور، وضعیت فقیر سیستم انرژی به علت موجودیت فساد گسترده دراین بخش است."
پیشتر خبر داده شد که، بخش زیادی از شهر‌های ونزوئلا پنجشنبه‌ شب با قطع برق و خاموشی مطلق روبرو شد.
نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا درباره دلیل این حادثه گفت مخالفان دولت با خرابکاری در نیروگاه آبی اصلی این کشور باعث این مسئله شدند. این نیروگاه آبی، مهمترین تأمین‌کننده برق ونزوئلاست.
به گفته کاربران رسانه‌های اجتماعی، برق کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و15 شهر دیگر به طور کامل قطع شده است. خبرنگار تلویزیون دولتی آن را «خاموشی سراسری» توصیف کرد. ونزوئلا 23 ولایت دارد.
لازم به ذکر است که، خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ماه جنوری سال جاری میلادی ، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خطاب کرد و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.
مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، امریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала