آمادگی کوریای شمالی برای پرتاب راکت + عکس

© REUTERS / KCNAآمادگی کوریای شمالی برای پرتاب راکت بالیستیک
آمادگی کوریای شمالی برای پرتاب راکت بالیستیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تصاویر ماهواره‌ای حاکی از فعالیت در تاسیسات راکتی کوریای شمالی است .

به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگران اعلام کردند: تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که کوریای شمالی احتمالا برای پرتاب یک موشک یا یک راکت فضایی در آینده نزدیک آماده می‌شود؛ این اقدام احتمالا به روابط امریکا، کوریای شمالی تأثیر خواهد گذاشت.
این تصاویر ماهواره‌ای که در تاریخ 22 فبروری توسط کمپانی دیجیتال کلوب گرفته شده افزایش اندک در فعالیت یکی از تأسیسات در سانومدونگ واقع در حومه پیونگ‌یانگ را نشان می‌دهد. کوریای شمالی پیش‌تر تعدادی از راکت های بالستیک قاره‌پیما و راکت‌های ماهواره انداز خود را در تأسیسات سانومدونگ سوار کرده است. 

انتشار این تصاویر به دنبال ارزیابی صورت گرفته توسط وب‌سایت "نورت 38" صورت گرفت که در آن ارزیابی آمده بود: تأسیسات پرتاب ماهواره "سوهای" که بخشی از آن به عنوان اقداماتی در راستای خلع تسلیحاتی اتمی منحل شده بود، در حال حاضر فعالیت‌های عادی خود را از سر گرفته است. این اقدامات ظاهراً پس از ناکامی مذاکرات اخیر میان کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در هانوی صورت گرفته است.
تصاویر منتشرشده حاکی از عبور و مرور وسایط نقلیه سنگین در اطراف سایت سانومدونگ است. نمونه مشابه این تحرکات در گذشته به‌معنی آماده‌سازی برای پرتاب نوعی موشک و راکت بوده است.
جفری لویز، مدیر پروژه منع گسترش تسلیحات اتمی آسیای شرقی در مؤسسه مطالعات بین‌المللی میدل بری که این تصاویر جدید را مطالعه کرده است، گفت: ما شاهد تجهیزات بسیاری هستیم که در تأسیسات سانومدونگ فعال هستند و همچنین شاهد فعالیت‌هایی درراه‌آهن هستیم که احتمالاً در آنجا بارگیری صورت گرفته و به تأسیسات سوهای برده می‌شود.
وی افزود: به نظر من اسناد و مدارک به دست آمده از تأسیسات ساندمدونگ و سوهای حاکی از یک پرتاب ماهواره‌ای است.
پرتاب‌های ماهواره‌ای از تکنولوژی مشابه موشک‌های بالستیک استفاده می‌کند و کارشناسان بارها هشدار داده‌اند که تلاش‌های کره شمالی برای پرتاب ماهواره به فضا احتمالاً به آنها در ساخت موشک‌های بالستیک دوربرد کمک خواهد کرد.
اوایل هفته گذشته نیز دو مؤسسه تحقیقاتی امریکایی گفتند "تونگ چانگ‌ری"، مهم‌ترین سایت راکتی کوریای شمالی بازسازی شده است.
این دو مؤسسه تحقیقاتی گفتند طبق شواهد، فعالیت‌هایی برای بازسازی سایت موشکی تونگ چانگ‌ری در جریان بوده است. ظاهراً این تعمیرات ظرف سه هفته گذشته صورت گرفته و در زمان ملاقات اخیر رهبران ککوریای ره شمالی و امریکا در ویتنام هم جریان داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала