حکمتیار حمله بر مصلی عبدالعلی مزاری را به شدت محکوم کرد

© Sputnik / JAKحکمتیار حمله بر مصلی عبدالعلی مزاری را به شدت محکوم کرد
حکمتیار حمله بر مصلی عبدالعلی مزاری را به شدت محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان حمله بر مصلی عبدالعلی مزاری که روز پنج شنبه درغرب کابل اتفاق افتاد محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به اشاره به ریاست امور فرهنگی حزب اسلامی افغانستان، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان گفت: حمله مرمی های هاوان بر مصلی عبدالعلی مزاری که روز پنج شنبه درغرب کابل اتفاق افتاد، یک حمله وحشیانه، غیر اخلاقی و غیر انسانی است.
آقای حکمتیار دیروز در خطبه نماز جمعه در کابل گفت: ما حمله بر اجتماع بزرگ در مصلی عبدالعلی مزاری را به شدت محکوم می کنیم، این حمله را وحشیانه و مغایر تمام موازین دینی و انسانی میدانیم.
وی افزود: انداخت مرمی های هاوان به گونه کورکورانه، که باعث تلفات افراد غیر محارب و اشخاص که در جنگ طرف نیست، نه توجیه مذهبی دارد و نه هم توجیه عقلی.
حکمتیار گفت: ما یکبار دیگری همه ای اطراف گروه های سیاسی، دولت، مخالفین مسلح دولت، همه را دعوت می کنیم تا از رقابت های خونین غیر انسانی و خلاف موازین دینی و اخلاقی و تکرار تجارب خونین گذشته خودداری ورزند.
رهبر حزب اسلامی گفت: بیاید بساط این جنگ را جمع کنیم، بیاید به نسل آینده یک افغانستان فارغ از جنگ را به میراث بگذاریم، بیاید که دیگر تجارب خونین گذشته را برای رسیدن به قدرت و برای حذف رقیب سیاسی و قومی خود تکرار نکنیم.
پیش از این حزب اسلامی به رهبری آقای حکمتیار در سپتامبر سال 2016 با حکومت افغانستان توافق صلح را امضا کرد و وعده سپرد که از جنگ دست کشیده و روابط خود را با همه دهشت‌افگنان قطع می‌کند.
شایان ذکر است که آقای حکمتیار و حزب اسلامی از جانب نهادهای حقوق بشری متهم به "راکت ‌باران کور" کابل و دست داشتن در کشتار هزارها شهروند کابل است که در جنگ‌ قدرت میان تنظیم‌های جهادی از سال 1992 تا 1996 کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала