امریکا مظنون به سازماندهی حمله به سفارت کوریای شمالی شد

© REUTERS / Jonathan Ernst امریکا مظنون به سازماندهی حمله به سفارت کوریای شمالی شد
امریکا مظنون به سازماندهی حمله به سفارت کوریای شمالی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا مظنون به سازماندهی حمله به سفارت کوریای شمالی در اسپانیا است.
آمادگی کوریای شمالی برای پرتاب راکت بالیستیک - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی کوریای شمالی برای پرتاب راکت + عکس

به گزارش اسپوتنیک، نشریه اسپانیایی El Confidencial به تاریخ 10 مارچ به نقل از منابع نوشت: ایالات متحده امریکا می توانست به تاریخ 22 فیبروری حمله به سفارت کوریای شمالی در مادرید را احتمالا با همکاری سرویس های امنیتی کشورهای دیگر سازماندهی کند.

تحقیقات موازی درباره این حمله توسط پولیس و مرکز اطلاعات ملی اسپانیا در حال انجام است. بر اساس یکی از روایت‌های موجود، این حمله می‌توانسته توسط سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده امریکا با همکاری سرویس های امنیتی سایر کشورها سازماندهی شده باشد. این منابع بدون ارائه جزئیات از شباهت نحوه عمل مهاجمان به سرویس های اطلاعاتی امریکا در عملیات‌های مشابه گفت.
به گفته کارکنان سفارت، مهاجمان به کوریای صحبت می‌کردند. آنها ممکن شهروندان کوریای جنوبی بودند، که یک متحد راهبردی ایالات متحده امریکا است.

 این حادثه پنج روز پس از نشست بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا و رهبر کوریای شمالی کیم جونگ اون در ویتنام، که نتایج مورد انتظار را نداشت، اتفاق افتاد.
به گفته محققان اسپانیایی، حدود 10 نفر در حمله به سفارت کوریای شمالی شرکت داشتند و چندین کمپیوتر را همراه خود برده‌اند. به کارکنان کنسولی دستبند زده و دهان آنها را بسته بودند، اما یکی از دیپلمات ها موفق به فرار و پریدن از طبقه دوم شد.
افسران اسپانیایی فیلم دوربین های موجود در سفارتخانه و اطراف آنرا بررسی نموده‌اند.

منابع این روزنامه می‌گویند، که در روز حمله نیمی از چراغ های خیابان کار نمی‌کردند و مهاجمان در صحنه جرم در دو موتر پنهان شده بودند، که این خودروها را کمی دورتر از محل جرم رها کردند.
یادآوری می کنیم، که  سفارت کوریای شمالی در سپتمبر 2013 در مادرید گشایش یافت. چهار سال پس از آن سفیر کوریای شمالی در پاسخ به آزمایشات هسته‌ایی کشورش از اسپانیا بیرون شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала