واکنش ارگ به گزارش ها از محل بودوباش «ملاعمر» در افغانستان

© Photo / M.Naderiواکنش ارگ به گزارش ها از محل بودوباش «ملاعمر» در افغانستان
واکنش ارگ به گزارش ها از محل بودوباش «ملاعمر» در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست ‌جمهوری ادعای کتاب یک روزنامه نگار هالندی را که گفته است، ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان زمانی در نزدیکی یک پایگاه امریکایی در افغانستان زندگی می‌کرد،‌ رد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گزارشات اخیر درباره زندگی «ملاعمر» در نزدیکی یک پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان را رد کرد.
سخن‌گوی ریاست‌ جمهوری در صفحه‌ رسمی توییتر خود آن ‌را یک ادعای «فریب‌کارانه» خوانده و گفته است که این تلاش‌ها برای ساختن هویتی برای طالبان و حامیان خارجی آن‌ها صورت گرفته است.  

ملا عمر در نزدیکی یک پایگاه امریکایی زندگی می‌کرد نه در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
ملا عمر در نزدیکی یک پایگاه امریکایی در افغانستان زندگی می‌کرد

آقای چخانسوری نوشته است:«ما شدیداً این ادعای دروغین را رد می‌کنیم و آن‌ را به عنوان تلاشی برای ایجاد و ساخت هویتی برای طالبان و حامیان خارجی آن‌ها می‌دانیم.»
او همچنان گفته است که حکومت افغانستان شواهد کافی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ملا عمر در پاکستان زندگی می‌کرد و در پاکستان از دنیا رفته است.
او در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که به تازگی کتاب «زندگی مخفی ملا عمر» نوشته‌ «بتی دم»، روزنامه نگار هالندی ادعا کرده است که برخلاف تصور امریکا، ملا عمر هرگز در پاکستان پنهان نشده بود و او در زادگاهش، ولایت زابل در فاصله‌ پنج کیلومتری یک پایگاه امریکایی زندگی می‌کرد.
خانم دم در این کتابش ادعا کرده است که برای نگارش این کتاب پنج سال صرف تحقیق و مصاحبه درباره‌ اعضای طالبان کرده و موفق شده است با جبار عمری، مردی که در دوران اختفای ملا عمر بعد از برکناری طالبان از قدرت در سال 2001 عملاً محافظ او شد، مصاحبه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала