عملیات بی پیلوت امریکایی در مرز های غربی روسیه

© Photo / Public domain/U.S. Air Force photo/Paul Ridgewayعملیات شناسایی بی پیلوت امریکایی در مرز های غربی روسیه
عملیات شناسایی بی پیلوت امریکایی در مرز های غربی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک هواپیمای بدون پیلوت شناسایی نیروی هوایی امریکا روز یکشنبه به مدت 5 و نیم ساعت در نزدیکی مرزهای روسیه در حال گشت زنی دیده شد .

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات سایت منابع پروازهای هوایی "PlaneRadar"، هواپیمای شناسایی بدون سرنشین RQ-4B نیروی هوایی امریکا با شماره 10-2043 صبح روز یکشنبه " 10 مارچ" از پایگاه هوایی «Sigonella» در خاک ایتالیا به پرواز در آمده و در نزدیکی خطوط مرزی روسیه پرواز کرده است. این هواپیمای بدون سرنشین چند ساعتی در آسمان لیتوانی و در نزدیکی منطقه کالینینگراد (غربی‌ترین منطقه از خاک روسیه در اروپا) باقی مانده و سپس از حریم هوایی لتونی و استونی عبور کرده و بیش از 5 و نیم ساعت نیز در مرزهای غربی روسیه در این ناحیه گشت زنی کرده است.  

رهگیری هواپیمای جاسوسی امریکا در مرز های روسیه + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
رهگیری هواپیمای جاسوسی امریکا در مرز های روسیه + ویدئو

این بی سرنشین امریکایی قبل از بازگشت به پایگاه خود بار دیگر در نزدیکی حریم هوایی منطقه کالینینگراد روسیه پرواز کرد و ساعت 21:30 به پایگاه اصلی خود بازگشت نمود.
لازم به یادآوری است که اخیراً فعالیت هواپیماهای اطلاعاتی-جاسوسی خارجی در نزدیکی مرزهای روسیه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. چندی پیشازاین نیز یک یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی در نزدیکی منطقه کالینینگراد مشاهده شد. پیشتر چنین هواپیما های امریکایی در نزدیکی شبه جزیره کریمه و دریای کراسنودار دیده شده بود بود.
پیش از این وزارت دفاع روسیه بارها از مقامات واشنگتن خواسته تا از انجام این عملیات خودداری کنند، ولی پنتاگون پاسخی به این درخواست نداده است.
گفته می شود که وزارت دفاع امریکا حداقل سه سال است که در حال انجام پروازهای شناسایی دقیق در نزدیکی مرزهای روسیه است. خط مشی راهبردی پنتاگون مبتنی بر این است که روسیه یکی از مهم‌ترین دشمنان امریکاست و به همین دلیل سال به سال عملیات شناسایی و تحقیقاتی در رابطه با روسیه افزایش بیشتری پیدا ‌می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала