اتمر: عملکرد غلط دولت 51 هزار غیر نظامی را به کام مرگ کشاند

© Sputnik / Poyaمحمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی
محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور سابق رئیس جمهور غنی اعلام کرد که کارکردهای سلیقه‌ای حکومت وحدت ملی باعث شده تا بیش از 51 هزار نفر کشته و 98 هزار نفر دیگر از جمله زنان و کودکان در افغانستان زخمی شون.

به گزارش اسپوتنیک، «حنیف اتمر» مشاور سابق امنیت ملی افغانستان که از رقبای اصلی اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور محسوب می‌شود از عملکرد حکومت وحدت ملی شدیدا انتقاد کرد.
مشاور پیشین امنیت ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو،در مراسمی به مناسبت گرامی داشت از هشت مارچ یا روز جهانی زن در کابل گفت که جنگ و ناامنی مهم ترین مشکل مردم افغانستان است.
وی که تا یک سال پیش از متحدان کلیدی اشرف غنی و از سیاستگذاران حکومت وحدت ملی بود روز گذشته در انتقاد تند از عملکرد دولت گفت که کارکردهای سلیقه‌ای در این کشور باعث کشته و زخمی شدن 150 هزار نفر از مردم افغانستان شده است. 

انتقاد تند حنیف اتمر از حمدالله محب - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد تند حنیف اتمر از حمدالله محب

مشاور سابق رئیس جمهور غنی اظهار داشت: کارکرد سلیقه‌ای حکومت وحدت ملی باعث شده تا 51 هزار نفر کشته و 91 هزار تن از جمله زنان و کودکان در کشور زخمی شوند.
وی خاطرنشان کرد، بر خلاف آمار و ارقام دولت افغانستان تلاش کردیم آمار واقعی تلفات جنگ را ارائه دهیم زیرا جنگ پیامدهایی به مراتب جدی تری بر زندگی مردم افغانستان به‌جا داشته است.
البته افزایش تلفات نیروهای امنیتی افغان و غیر نظامیان در دوران حکومت وحدت ملی بی سابقه بوده است موضوعی که بارها از سوی سازمان‌های حقوق بشری گوشزد شده و پنتاگون نیز به آن اذعان کرده است.
اخیرا اشرف غنی در سفر به ولایت فراه در غرب افغانستان پروژه ساخت بند «بخش‌آباد» را افتتاح کرد پروژه که پیش از این نیز به شرکت‌های خارجی واگذار شده بود.
اتمر با اشاره به این موضوع اشرف غنی را به عوام فریبی متهم کرد و از افتتاح چندباره پروژه‌های ملی توسط رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد.
اخیرا سفرهای ولایتی اشرف غنی افزایش یافته و به چندین ولایت در شرق و غرب افغانستان برای افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای سفر کرده است.
نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان این اقدام اشرف غنی را عوام فریبی و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала