لهجه عجیب یک زن پس از سکته مغزی

CC0 / Pixabay / مغز انسان
مغز انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زنی در انگلستان پس از گذراندن سکته مغزی، بدون اینکه حتا یکبار به روسیه سفر کرده باشد، به لهجه غلیظ روسی صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های غربی، یک زن 69 ساله ساکن لیورپول انگلستان، پس از گذراندن سکته مغزی  توانست به لهجه بسیار غلیظ روسی صحبت کند.
این خانم انگلیسی در سال 2014 دچار سکته مغزی شده بود. پس ازاین سکته وی؛ قدرت حرکت سمت راست بدن ، تکلم و خواندن و نوشتن را از دست داده بود. اما پس از مدتی او توانست دوباره به حالت عادی برگردد و پزشکان را متعجب کند. او نوشتن با دست چپ را آغاز کرد و صحبت کردنش بهتر شد.
وی گفت، با وجود آنکه من همه عمرم را در لیورپول زندگی کرده ام، اما پس از سکته مغزی، لحن صحبت کردنم با لهجه غلیظ روسی آغاز شد.
پزشکان در توضیح گفتند که این اختلال که بر اثر سکته مغزی بروز کرده است «سندرم لهجه خارجی» نامیده می شود که یکی از نادرترین اختلالات است.
تحقیقات دانشمندان دانشگاه آکسفورد در انگستان در مورد بیماری تغییر لهجه نشان می دهد بیماران ممکن است پس از سکته مغزی دارای لهجه ای شوند که در گذشته هیچ آشنایی با آن نداشته اند و این بدان علت است که آسیب مغزی سبب تغییر گام و حالت صدا شده و مدت زمان تلفظ بخشهای مختلف کلمات را افزایش می دهد که در پی آن لهجه بیمار ممکن است مشابه لهجه افراد خارجی شود.
شایان ذکر است که صحبت انگلیسی این خانم در پی لهجه روسی، سپس لهجه اروپای شرقی و بعد آلمانی بخود گرفت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала