واکنش طالبان به گفته های رئیس جمهور غنی در مورد پیوند این گروه با پاکستان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان در پیوند به گفته های اخیر رئیس جمهور غنی، در مورد وابستگی این گروه با پاکستان از وی خواسته اند تا درباره وابستگی خود به کشورهای غربی توضیح دهد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور کشور محمد اشرف غنی اعلام کرد که روابط این گروه با پاکستان و سایر کشورها بر اساس احترام متقابل بوده و به هیچ کشوری وابسته نیست.
پیشتر، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور خواهان وضاحت در ارتباط گروه طالبان و پاکستان شده و گفت این موضوع باید به بحث ملی در افغانستان تبدیل شود.
اشرف غنی با اشاره به درآمدهای گروه طالبان گفت، که باید پیوندهای این گروه با «شبکه‌های اقتصاد حرام» نیز به یک بحث ملی و بین‌المللی تبدیل شود.
طالبان در واکنش به این موضوع تصریح کرد که آنها به هیچ کشوری وابسته نیستند و بر اساس احترام متقابل با پاکستان و سایر کشورهای منطقه رابطه دارند.
این گروه خاطرنشان کرده است که طالبان از طریق برقراری تماس با سایر کشورها می‌خواهد پیام خود را منتقل کند و پاکستان نیز به عنوان یک کشور همسایه از این امر استثنا نیست.
در این بیانیه آمده است که پاکستان مشترکات فرهنگی و مذهبی فراوانی با افغانستان دارد و این گروه خواستار تنش با پاکستان و سایر کشورهای منطقه نیست.
طالبان از اشرف غنی خواسته است که درباره وابستگی خود به کشورهای غربی توضیح دهد.
این گروه تاکید کرد که رئیس جمهور افغانستان در حالی طالبان را متهم می‌کند که خودش تحصیلات و تمام عمر خود را در آمریکا سپری کرده است.
در بیانیه طالبان آمده است که اشرف غنی تابعیت افغانستان را دارد اما از نظر تعهد، شخصیت، سوابق و طرز فکر مانند یک امریکایی است و وابستگی با مردم افغانستان ندارد.
یادآوری می کنیم، که دولت افغانستان بارها اعلام کرده است، که گروه طالبان از طرف پاکستان پشتیبانی مالی و نظامی می‌شود و اسلام‌آباد به رهبران و سایر شورشیان در پاکستان پناه داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала