رئیس جمهور چک: صلح با طالبان همانند صلح با هیتلر است

© Photoرئیس جمهور چک: صلح بلا طالبان همانند صلح با هیتلر است
رئیس جمهور چک: صلح بلا طالبان همانند صلح با هیتلر است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور چک معتقد است، این تصور که طالبان در افغانستان می توانند خوب باشند، خیالی بیش نیست و مصالحه با این گروه؛ همانند مصالحه با هیتلر است.

به گزارش اسپوتنیک، میلوش زمن، رئیس جمهور چک روز دوشنبه در صحبت با خبرنگاران ضمن صحبت در خصوص مذاکرات صلح با طالبان ابراز داشت که صلح با طالبان، به معنی صلح با هیتلر است. وی همچنین از افزایش قوای خارجی در افغانستان سخن گفت.
رئیس جمهور چک گفت، اکنون در قطر و یا خدا می داند که دیگر در کجا، در غیاب دولت افغانستان، مذاکرات با طالبان جریان دارد. وی گفت: « برای ما چک ها این گفتگو ها شبیه مذاکرات مونیخ است».  

جمهوری چک از خروج نظامیان‌اش از افغانستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
جمهوری چک از خروج نظامیان‌اش از افغانستان خبر داد

وی ابراز داشت، واقعیت است که همه از جنگ طولانی در افغانستان خسته شده اند، اما این تصور که طالبان می توانند یک جریان سیاسی خوب و مثبت باشند، توهمی بیش نیست، آنها "هیچگاهی خوب نخواهند شد".
رئیس جمهور چک، مذاکرات با طالبان را با سیاست آشتی هیتلر، قبل از جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.
میلوش زمن گفت: در حال حاضر ما، متاسفانه، سیاست به اصطلاح "آشتی" را تجربه می کنیم.آشتی با هیتلرنه، بلکه آشتی با طالبان، که با هم بسیار مشابهت دارند. او گفت: «من فکر می کنم که ما بسیار زود ازاین سیاست ناامید خواهیم شد».
رئیس جمهور چک، معتقد است که تقویت حضور نظامی ناتو در افغانستان ضروری است. در عین حال، وی در مورد توانایی های جنگی ارتش افغانستان، ابراز شک و تردید کرد. رئیس جمهور چک باور دارد که ارتش افغانستان را نباید با طالبان تنها گذاشت. به نظر وی خروج ناعادلانه نیروهای ناتو از افغانستان می تواند، رهبری فعلی دولت افغانستان را با خطرمواجه سازد.
میلوش زمن خاطر نشان ساخت که نه تنها نیرو های ناتو در افغانستان باید افزایش یابد، بلکه ارتش افغانستان را نیز باید تقویت و همراهی نمود.
رئیس جمهور چک در اخیر گفت؛ اگر ایالات متحده تصمیم گرفته که، به طور یک جانبه از جنگ افغانستان خارج شود، سائر کشور ها به خاطر احترام به یاد سربازان چک و دیگر کشور های ناتو که جان های شان را در افغانستان از دست داده اند، باید با هم توافق نمایند که دراین کشور باقی بمانند. وی حضور نیروهای ناتو در افغانستان را حتمی خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала