روسیه "حمله هسته‌ای پیش‌دستانه" را وارد خواهد کرد؟

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر Московский Кремль
Московский Кремль - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده امریکا می گوید، کشورش هرگز از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهد کرد، مگر آنکه موجودیت روسیه در معرض تهدید جدی قرار بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، ا اناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده امریکا؛ در یک کنفرانس موضوعی که در بنیاد کارنگی، در واشنگتن برگزار شد، با نام بردن شروط مسکو برای حفظ پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط، تاکید کرد که کشورش هرگز از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهد کرد، مگر آنکه موجودیت روسیه در معرض تهدید جدی قرار بگیرد.
آناتولی آنتونوف همچنین اخبار منتشره در این رابطه که روسیه ممکن است به حمله هسته‌ای پیش‌دستانه دست بزند را بی اساس نامیده و گفت: «در این رابطه اخبار دروغ زیادی منتشر می شود. در دکترین نظامی روسیه، جایی برای حمله هسته‌ای پیش‌دستانه نیست و دقیقا تاکید شده که ما این تسلیحات را تنها در صورت استفاده آنها علیه فدراسیون روسیه و وجود تهدید واقعی برای موجودیت کشورمان بکار خواهیم گرفت.»
سفیر روسیه با تاکید اینکه کشورش هرگز از سلاح هسته‌ای برای جلوگیری از مناقشات منطقه‌ای استفاده نکرده و این تسلیحات را تنها در صورت تهدید علیه موجودیت روسیه بکار خواهد گرفت و این مسئله در اسناد قانونی ما مورد تایید قرار گرفته، افزود: «امریکا رقیب ما نیست و من بارها گفته‌ام که ما به ایالات متحده به چشم یک شریک نگاه می کنیم. اکنون شما باید تصمیم بگیرید که ما برای شما چه هستیم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала