حکم حبس برای بلند پایه ترین مقام واتیکان به اتهام آزار جنسی کودکان

© AP Photo / Riccardo De Lucaحکم حبس برای بلند پایه ترین مقام واتیکان به اتهام آزار جنسی کودکان
حکم حبس برای بلند پایه ترین مقام واتیکان به اتهام آزار جنسی کودکان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادگاهی در استرالیا وزیر خزانه‌داری سابق 77 ساله واتیکان را به اتهام آزار جنسی دو پسر خورد سال، به 6 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از SBS جورج پل وزیر سابق خزانه‌داری نهاد کلیسا و کاردینال سابق استرالیا به جرم آزار جنسی چند کودک در دهه 1990 میلادی مجرم شناخته شد. دادگاه استرالیا نیز او را به 6 سال زندان محکوم کرده است.
جرایم وقیحانه جورج پل علیه این دو پسربچه در اواخر 1996 و اوایل سال 1997 در داخل کلیسای جامع سنت پاتریک ملبورن استرالیا رخ داده است. یکی از این قربانیان در سال 2014 فوت کرد. قربانی دیگر در مقابل دادگاه علیه این خزانه دار شهادت داد. 

پیتر کید، قاضی این دادگاه اعلام کرد: کاردینال پل، من بدون هیچ شکی و بر اساس اسناد پرونده شما به این مسئله پی بردم که شما از اعتماد این قربانیان و جایگاه خود برای ارتکاب این جرایم سوء استفاده کردید.
قاضی دادگاه هنگام قرائت حکم این مقام سابق واتیکان به وی گفت احتمالاً در زندان خواهد مرد و شاید هرگز دیگر آزادی را نبیند. شش سال زندان کمترین میزان محکومیتی بود که به پل داده شد چرا که برای 5 فقره آزار جنسی کلامی و جنسی باید دستکم 50 سال در زندان می‌ماند.
گفتنی است دستگاه کلیسا با پرونده‌های بزرگ و حتی قدیمی از آزار جنسی کودکان و زنان مواجه است که قدمت برخی از آنها به جنگ جهانی دوم می‌رسد. شیلی، آمریکا، فرانسه و آلمان از جمله کشورهایی هستند که با این پرونده‌ها درگیر می‌باشند.
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در ماه فبروری سال جاری میلادی هم در یک سخنرانی خواستار مبارزه‌ای جدی با اینگونه جرایم شد و گفت: این‌ها جرایمی هستند که باید از روی کره زمین پاک شوند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала