ایجاد چراغ های ویژه ترافیکی مخصوص عابران معتاد به گوشی های هوشمند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ایجاد چراغ های ویژه ترافیکی مخصوص معتادان گوشی های هوشمند
ایجاد چراغ های ویژه ترافیکی مخصوص معتادان گوشی های هوشمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با توجه به استفاده روزافزون از گوشی های هوشمند در اسرائیل، برای بسیاری از افراد که در حال عبور از عرض خیابان از تلفن همراه استفاده می‌کنند این خطر وجود دارد که با وسایط نقلیه عبوری تصادف کنند.

به گزارش اسپوتنیک،کارشناسان اسرائیلی یک مدل خط عبوری جدید طراحی کرده‌اند که با چراغ‌های LED هوشمند تعبیه شده در زمین نصب شده است. همچنین چند فناوری دیگر نیز ایجاد شده است که به رانندگان موتر ها نسبت به عبور عابرین پیاده و احتمال بروز حادثه هشدار می‌دهد.
این چراغ های جدید ویژه در لبه سطح جاده قرار دارد که نور آن به طور همزمان همراه با چراغ معمولی ترافیکی تغییر می کند و به این ترتیب افرادی را که هنگام عبور از جاده مصروف گوشی هوشمند خود است، متوجه وضعیت جاده می سازد.
این چراغ‌های جدیدی مخصوص عابران پیاده طراحی شده که ممنوعیت عبور را به آنان گوشزد می‌کند.
از سوی دیگر عابرین پیاده از سه طریق نسبت به موتر های عبوری آگاه می‌شوند. اولین راه اینکه اگر یک موتر در حال عبور سریع‌تر از ده کیلومتر در ساعت حرکت کند، یک تصویر هشدار بر روی زمین در مقابل دید عابر پیاده قرار می‌گیرد. این تصویر قاعدتاً باید توجه افرادی را که در حال کار با گوشی‌هایشان هستند یا افراد مسنی که بیشتر در هنگام پیاده‌روی به زمین نگاه می‌کنند جلب کند.
چراغ های جدید ترافیکی در تل اویو، تا هنوز در مراحل آزمایشی قرار دارد و فقط مقابل شهرداری نصب شده اند. در صورت موفقیت این آزمایش چراغ های جدید در سراسر شهر نصب خواهد شد.
مقامات اسرائیل، سالهای متمادی است که در حال مبارزه با استفاده از تلفن های همراه در هنگام رانندگی هستند. از سپتامبر 2017، در صورت استفاده از موبائل هنگام رانندگی فرد متخلف، مکلف است که حدود 300 دالر جریمه بپردازد و برای مکالمه از طریق هدفون نیز جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала