خوشبینی ملا برادر از مذاکرات دوحه با امریکا

© Photoخوشبینی ملا برادر از مذاکرات دوحه با امریکا
خوشبینی ملا برادر از مذاکرات دوحه با امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملا برادر، معاون سیاسی طالبان از پیشترفت در گفتگو های 16 روزه این گروه با امریکا خوشبین است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ملا غنی برادر، معاون سیاسی طالبان از پیشرفت در گفتگوهای این گروه با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان خوشبین است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحۀ تویترش گفت‌وگوی شنیداری ملا عبدالغنی برادر رهبر سیاسی این گروه و نیز رئیس هیآت گفت‌وگو کننده طالبان را درقطر، پخش کرده‌است.

و درپیامی به چهره‌های سیاسی و جهادی می‌گوید که امید است آنان به بیرون از کشور نروند و درصف مقابل نیستند زیرا به گفتۀ ملا برادر، این چهره‌های سیاسی و جهادی و هم طالبان تجربه‌های زیادی از گذشته، گرفته‌اند.

توافق امریکا و ‍طالبان درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
توافق امریکا و ‍طالبان درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان

ملا برادر همچنان می‌گوید که نظام آینده در افغانستان به ضرر هیچ کس نخواهد بود و افغانستان با کشورهای منطقه و جهان، رابطه‌یی را می‌خواهند که کشورهای دیگر باهم دارند.

در همین حال، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان می‌گوید که یک دور طولانی گفت‌وگوها در قطر پایان یافت و شرایط برای صلح بهبود یافته است. آقای خلیلزاد می‌گوید واضح است که همه طرف‌ها می‌خواهند جنگ پایان یابد.

پیش از این، رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که واشنگتن و طالبان در گفت‌وگوهای اخیر «پیشرفت معنی‌دار» داشته و توافق کردند که برای برقراری صلح دو طرف باید بر روی چهار محور موافقت کنند.

وی افزود: طالبان موافقت کرده‌اند چهار محور را به طور جدی مورد بحث قرار دهند.

پالادینو گفت که این موارد شامل تضمین طالبان درباره مسئله مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و ایجاد آتش‌بس جامع در افغانستان است.

پنجمین دور مذاکرات نمایندگان ایالات متحده و گروه طالبان روز دوشنبه (25 فبروری) در شهر دوحه آغاز شد. گفته میشود دو طرف روی چهار موضوع کلیدی: خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، همکاری طالبان در مبارزه با القاعده، آتش‌بس و آغاز مذاکرات رو در رو با حکومت افغانستان، بحث و گفتگو نموده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала