امیدواری امریکا برای ادامه مذاکرات با کوریای شمالی

© REUTERS / Leah Millisامیدواری امریکا برای ادامه مذاکرات با کوریای شمالی
امیدواری امریکا برای ادامه مذاکرات با کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا می گوید، کشورش امیدوار است که مذاکرات با کوریای شمالی در آینده نزدیک ادامه یابد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از New York Times، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری با اشاره به اینکه «چو سان هوی» معاون وزیر امور خارجه کوریای شمالی در صحبت‌های اخیر خود احتمال ادامه مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ را رد نکرده است، اظهار داشت: "ما امیدواریم که بتوانیم به گفت‌و‌گو و مذاکره با کوریای شمالی ادامه دهیم. خواسته وزارت خارجه امریکا این است که مذاکرات ادامه داشته باشد".
وزیر امور خارجه امریکا در ادامه خاطرنشان ساخت: ما انتظار داریم که کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی به تعهداتش مبنی بر توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای پایبند باشد.
شایان ذکر است، دونالد ترامپ و کیم جونگ اون به تاریخ 28 فبروری در هانوی، پایتخت ویتنام نشست دو جانبه برگزار کردند، که در نتیجه به هیچ توافقی دست نیافتند.
اختلافات موجود بین رهبران دو کشور امریکا و کوریای شمالی در هانوی به حدی بود که ادامه برنامه مذاکرات تغییر کرد و گفت‌وگوها دو ساعت پیش از زمان مقرر به پایان رسید.
پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هانوی، ترامپ به واشنگتن بازگشت درحالیکه کیم جونگ اون برای دو روز در ویتنام ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала