واکنش وزارت خارجه روسیه درباره پیش نویس تفاهمنامه امریکا و طالبان

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش وزارت خارجه روسیه درباره پیش نویس تفاهمنامه امریکا و طالبان
واکنش وزارت خارجه روسیه درباره پیش نویس تفاهمنامه امریکا و طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه درباره پیش نویس تفاهمنامه صلح درباره افغانستان میان امریکا و گروه طالبان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در کنفرانس خبری این هفته درباره تفاهم امریکا و طالبان گفت:- "طرف های درگیر در افغانستان فعالیت های نظامی شان را افزایش می دهند و این سازنده نیست".

روسیه بین «طالبان» و شورای عالی صلح مذاکرات برگزار میکند - اسپوتنیک افغانستان
نشست قطر: طالبان و امریکا در مورد خروج نیرو ها به توافق‌هایی رسیده‌اند

به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ادامه ادامه درگیری نظامی در افغانستان در زمینه مذاکرات برای حل و فصل صلح آمیز می تواند این گفت و گو را ایجاد کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت:- "ما به تازگی متوجه شده ایم که وضعیت نظامی-سیاسی در این کشور بدتر شده است".

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد، که گروه طالبان همچنان به حمله به پایگاه های نظامی ادامه می دهد. نیروهای ائتلاف و نیروهای طرفدار دولت، به نوبه خود، شدت حمله های هوایی را کاهش نمی دهند.

زاخارووا گفت:- "ما یادآور می شویم که این همه در پس زمینه ادامه مذاکرات بین ایالات متحده امریکا و گروه طالبان برای پایان دادن درگیری ها به حل و فصل صلح آمیز در افغانستان اتفاق می افتد و این خوب نیست".

به گفته وی، حتی درباره دستیابی به توافق اولیه درباره شرایط بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان اطلاعاتی وجود دارد.

زاخارووا تاکید کرد:- "احتمالا در چنین شرایطی، مخالفان فشارهای مسلحانه ای را در تلاش برای تقویت استدلال های خود در مذاکرات انجام می دهند. ما چنین مسیری را بی فایده می دانیم، که نه تنها موجب دستیابی به توافقات نمی شود، بلکه مستقیما منجر به شکست آنها می شود."

پیش از این، روز سه شنبه، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان اعلام کرد، که در دور بعدی درباره پیش نویس توافقنامه برای بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان با طالبان گفت و گو خواهیم کرد.

یادآوری می کنیم، که از سال 2001 ایالات متحده امریکا در برابر طالبان و گروه های دیگر تروریستی عملیات هایش را آغاز کرده است. این عملیات نظامی امریکا طولانی ترین عملیات نظامی امریکا در تاریخ به شمار می آید. در سال 2018 دونالد ترامپ رئیس جمهور امرکیا یک راهبرد جدید برای کارهایش در آسیای جنوبی ارائه کرد که شامل مشارکت فعال تر در حل و فصل درگیری های در افغانستان توسط کشورهای منطقه می شود.

علاوه بر این، امکان لغو یا کاهش قابل ملاحظه حضور نظامی نیروهای امریکایی در افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تضمین می کند که گروه های تروریستی مانند دولت اسلامی و القاعده (که در فدراسیون روسیه ممنوع است) در این کشور فعالیت نخواهند کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала