عبدالله عبدالله: به شرط آمدن صلح واقعی در افغانستان حکومت موقت را می پذیرم

© Sputnikعبدالله عبدالله: به شرط آمدن صلح واقعی در افغانستان حکومت موقت را می پذیرم
عبدالله عبدالله: به شرط آمدن صلح واقعی در افغانستان حکومت موقت را می پذیرم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه دولت افغانستان در پشتیبانی از روند صلح افغانستان گفت، به شرط آمدن صلح واقعی در افغانستان حکومت موقت را می پذیرم.
عبدالله: مهمترین مانع صلح عدم آماده‌گی صادقانۀ طالبان است - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: مهمترین مانع صلح عدم آماده‌گی صادقانۀ طالبان است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه دولت افغانستان با اشاره به ایجاد حکومت موقت در افغانستان گفت، که در صورتی از این حکومت موقت پشتیبانی خواهد کرد بوجود آورنده صلح واقعی در این کشور باشد.

عبدالله تاکید کرد: حاضرم حکومت موقت را برای آوردن صلح واقعی در افغانستان بپذیرم به شرط این که در چارچوب یک توافق واقعی صلح باشد و نقشه راه نیز در آن مشخص شده باشد.

رئیس اجراییه دولت افغانستان برخلاف اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تلاش می‌کند، که همه طرف‌های دخیل در مذاکرات صلح در این روند حضور داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد، که حاضرم برای رسیدن به صلح از مقام کنونی کناره‌گیری کند.

برخی از جریان‌های سیاسی در ماه‌های گذشته بارها موضوع تشکیل حکومت موقت در افغانستان را مطرح کردند، که واکنش تند اشرف غنی را نیز در پی داشت.

اشرف غنی این طرح را ساخته و پرداخته کشورهای خارجی دانست که قابلیت اجرایی در افغانستان را ندارد و با شکست روبرو خواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرده بود: آنهایی که از مردم افغانستان هراس دارند از ایجاد حکومت موقت در این کشور صحبت می‌کنند اما طرح‌هایی که در بیرون از افغانستان تدوین شده ناکام خواهند شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала