جان باختن و زخمی شدن 4 شهروند افغانستان در حمله امروز نیوزیلند

© AP Photo / Mark Bakerجان باختن و زخمی شدن 4 شهروند افغانستان در حمله امروز نیوزیلند
جان باختن و زخمی شدن 4 شهروند افغانستان در حمله امروز نیوزیلند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه حمله امروز بر مسجدهای نیوزیلند 4 شهروند افغانستان کشته و زخمی شدند.
قاتل مسلمانان در نیوزیلند دوستدار ترامپ و قاتل نارویژی است - اسپوتنیک افغانستان
قاتل مسلمانان در نیوزیلند دوستدار ترامپ و قاتل نارویژی است

به گزارش اسپوتنیک، وحیدالله ویسی سفیر افغانستان در استرالیا در صفحه تویترش نوشت: در حمله‌های مسلحانه در نیوزیلند یک شهروند افغانستان جان‌باخته و سه تن دیگر زخم برداشته‌اند.

او افزوده است، که این رخداد را از نزدیک دنبال می‌کند و وضعیت در حال تغییر است.

در همین حال، پولیس از دستگیری چهار نفر از جمله یک زن خبر داده است. اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا تایید کرد که یکی از مظنونان بازداشت شده استرالیایی است. از سوی دیگر مایک بوش، فرمانده پولیس نیوزیلند، در اطلاعاتی تازه گفت، که پولیس پس از تیراندازی در دو مسجد، شماری وسایل انفجاری دست ساز را هم در موتر مظنونان پیدا کرده است.

نخستین مسجدی که مورد حمله قرار گرفت، مسجد نور بود که شاهدان می‌گویند مرد سیاه پوشی را دیده‌اند که وارد این مسجد شد و پس از آن صدای چندین شلیک را شنیده‌اند.

شاهدان می‌گویند پیش از آمدن نیروهای امنیتی فرد مهاجم فرار کرده بود. یکی از شاهدان که برای کمک به مسجد رفته بود می‌گوید:- "در همه جا کشته‌ شده‌ها را دیدم".

مسجد لینوود دومین مسجدی بود، که عصر جمعه به وقت محلی به آن حمله شد.

یکی از مهاجمان به مسجد نور نیوزیلند از زمان ورود به مسجد تا به رگبار بستن افراد نمازگزار را به طور زنده با دوربینی که روی کلاه خود نصب کرده بود، در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کرد. مقام‌های نیوزیلندی خواستار حذف این تصاویر از شبکه‌های اجتماعی شده‌اند.

نخست وزیر نیوزیلند در واکنش به این دو تیراندازی، امروز را یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ کشورش نامید. پولیس نیوزلند از همه مساجد کشور خواسته است درهای خود را به روی مراجعان ببندند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала