مهاجم نیوزیلند ده دقیقه پیش از حمله به نخست وزیر ایمیل فرستاد

© AP Photo / Mark Bakerارسال"مرام نامه" مهاجم نیوریلند پیش از حمله به نخست وزیر
ارسالمرام نامه مهاجم نیوریلند پیش از حمله به نخست وزیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر نخست وزیر نیوزیلند خبر داده است که ده دقیقه پیش از حمله یک ایمیل در خصوص مرام نامه " مانیفست" مهاجم کرایست‌چرچ را دریافت نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی جسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرده که مرام نامه فرد متهم به حمله روز گذشته بر نمازگذران در شهر کرایست‌چرچ را که منجربه کشته شدن 50 تن شد، دریافت نموده است. در طی این حمله، ده ها تن دیگر زخمی شدند.
سخنگوی نخست وزیر نیوزیلند با نشر این خبر تأیید کرد که "مانیفست" فرد متهم به حملات، فقط ده دقیقه قبل از آغاز این حمله به آدرس نخست وزیر نیوزیلند رسید و در آن طوری وانمود می شد که گویا این حمله پیش ازاین انجام شده است.
او گفت: "در نامه در مورد آغاز حمله چیزی گفته نشده و نوشته بود که همه چیز اتفاق افتاده است، و طوری وانمود شده بود که جلوگیری ازاین حمله غیر ممکن است".
به گفته وی، در کاپی این نامه که به آدرس نخست وزیر ارسال شده است، حمله به 70 رسانه از جمله رسانه های نیوزیلند و بین المللی، حمله به رهبر حزب ملی راست گرای نیوزیلند، سیمون بریجز و سخنگوی مجلس نمایندگان تروور مالارد گفته می شد.
برینتون تارانت، عامل حمله تروریستی روز گذشته به مساجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ این کشور بامداد امروز شنبه در دادگاهی محلی حضور یافته و به اتهام قتل 50 نفر مجرم شناخته شد.
بر همین اساس، در این دادگاه که تحت تدابیر امنیتی شدید برگزار شد، بعد از تفهیم اتهام، دستور داده شد که تارانت بدون داشتن حق درخواست تجدید نظر یا آزادی مشروط، تا جلسه محاکمه اصلی در تاریخ 5 آوریل، در بازداشت نگه داشته شود.
گفتنی است در حمله تروریستی روز گذشته به دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند بیش از 49 نفر جان باخته‌ و دهها نفر دیگر زخمی شدند.
سازمان ملل متحد اعلام کرد که حمله به دو مسجد در نیوزیلند اسلام هراسانه، تروریستی و نژادپرستانه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала