هند از پاکستان خواست فرماندهان تروریست ها را به این کشور تحویل دهد

© Photo / IRNAهند از پاکستان خواست فرماندهان تروریست ها را به این کشور تحویل دهد
هند از پاکستان خواست فرماندهان تروریست ها را به این کشور تحویل دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند امروز از پاکستان خواست تا فرماندهان مشهور تروریست ها را به دهلی تحویل دهد.
تنش ها بین هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
تنش ها بین هند و پاکستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روزنامه اکونومیک تایمز هند به نقل از مقامات آگاه دولت این کشور نوشت: اسلام آباد باید هندی هایی را که نام شان در لیست پیگرد دهلی و نیز داوود ابراهیم و سید صلاح الدین را که نام شان در فهرست تروریست های بین المللی قرار دارد، به دهلی تحویل دهد. مدارک خاصی با اسلام آباد مبادله شد و اگر پاکستان فکر می کند، هند نمی تواند آن را راست آزمایی کند، جامعه بین المللی می تواند آن را راست آزمایی کند.
این مقامات افزودند، هند به تلاش برای درج نام «مسعود اظهر» رهبر جیش محمد در فهرست تروریست های بین المللی ادامه می دهد. هند از چین ناراضی است اما، همچنان با اعضای کمیته تحریم شورای امیت سازمان ملل همکاری می کند. نیمی از اعضای این کمیته با قراردادن نام اظهر در فهرست سیاه سازمان ملل موافقند و هند به تصویب این موضوع خوش بین است.
پیش از این، چین در نشست روز چهارشنبه کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل، با تقاضای فرانسه، انگلیس و امریکا برای تحریم اظهر مخالفت کرد.

یادآوری می کنیم، که اظهر که ساکن پاکستان است، سرکرده گروه جیش محمد است که 25 فیبروری به نظامیان هند در پولواما حمله کرد و 40 تن از آنان را کشت. این حادثه سرآغاز تنشی شدید در روابط هند و پاکستان بود که تا کنون کمابیش ادامه دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала