امریکا قصد دارد 10 هزار راکت علیه روسیه خریداری کند

© Photo / David B. Gleasonنشنل انتیریست: اردوی امریکا میخواهد پیروزی در جنگ زمینی با روسیه را تضمین کند
نشنل انتیریست: اردوی امریکا میخواهد پیروزی در جنگ زمینی با روسیه را تضمین کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا از خریداری 10 هزار راکت در صورت جنگ احتمالی در برابر روسیه و چین خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال Task and Purpose، وزارت دفاع ملی امریکا قصد دارد تا بیش از 10 هزار راکت هدایت شونده برای استفاده احتمالی در صورت جنگ در برابر روسیه و چین خریداری نماید.

پنتاگون زمان اوج قدرت رزمی ارتش روسیه را پیش بینی کرد - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون زمان اوج قدرت رزمی ارتش روسیه را پیش بینی کرد

لازم به ذکر است که پنتاگون پیشنهاد خرید 10193 سیستم راکت زمینی را در طرح پیش‌نویس بودجه مالی سال 2020 میلادی، ارائه می‌کند. که 26 درصد بیشتر از سال 2019 می‌باشد که در آن زمان وزارت دفاع ملی امریکا درخواست خرید 8101 راکت و 47 درصد بیشتر از سال 2018 میلادی که در آن زمان درخواست خرید 6.936 راکت را کرده بود می‌باشد.

به گفته این پورتال، خرید این راکت‌های به‌منظوری نابود کردن توپخانه و سیستم دفاع هوایی دشمن می‌باشد که حدود 1.4 میلیارد دالر هزنیه خواهد داشت.

این پورتال همچنان می‌گوید که افزایش شدید هزنیه‌های پرتاب زرداخانه راکت امریکا برای مقابله با «قدرت های بزرگ» روسیه و چین پس از شکست نسبی داعش در عراق و سوریه است.

در بررسی بودجه دفاعی برای سال مالی بعد که در اویل ماه مارچ منتشر شد، پنتاگون اظهار داشت که اولیت ما در ارتقاء «ارتش امریکا، افزایش تاثیرات مخرب توپخانه‌ها در میدان نبرد و ایجاد برتری در تمامی سطوح» خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала