اعلام جدول زمان بندی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا دو روز دیگر

© Photo / Independent Election Commission of Afghanistan / Independent Election Commission of Afghanistanاعلام جدول زمان بندی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا دو روز دیگر
اعلام جدول زمان بندی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا دو روز دیگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات می گوید، که تا دو روز دیگر جدول زمان بندی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام می کند.
ثبت نام چهارمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ثبت نام چهارمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مسئولان در این کمیسیون تاکید دارند، که تا دو روز دیگر تقویم تازه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی و انتخابات مجلس نمایندگان ولایت غزنی را اعلام خواهد کرد.

با این حال، پس از برکناری اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی سرنوشت نهایی انتخابات مجلس نمایندگان پانزده ولایت نا معلوم باقی مانده است. اما، کمیسیون مستقل انتخابات از اعلام نتایج نهایی های بلخ ، هرات ، پکتیا و اهل هنود در اخیر هفته جاری خبر می دهد.

از سویی هم، به کارگیری از فناوری بایومتریک در ثبت نام رای دهندگان و شناسایی رای دهنده در انتخابات پیشرو بحث است که نحوه چگونگی برگزاری انتخابات را تعین می‌کند.

این در حالیست که یک تن از مسئولان در این کمیسیون می‌گوید، زمان برای عملی‌سازی جدول زمان‌بندی بسیار اندک است و حتا زمانی‌که باید این جدول زمان‌بندی عملی می‌شد سپری شده‌است، به همین علت این کمیسیون در حال رای‌زنی است تا یک جدول زمان بندی تازه را اعلام کند.

یادآوری می کنیم، که انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان در 32 ولایت این کشور به جز از ولایت های کندهار و غزنی به تاریخ 28-29 میزان سال روان خورشید برگزار شد و انتخابات مجلس نمایندگان در ولایت کندهار با یک هفته تاخیر برگزار شد اما انتخابات مجلس نمایندگان در ولایت غزنی به دلیل اختلاف ها برگزار نشد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала