سرور دانش از امریکا و طالبان تضمین خواست

© Photo / 2vpo / 2vpoسرور دانش از امریکا و طالبان تضمین خواست
سرور دانش از امریکا و طالبان تضمین خواست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرور دانش با اشاره به مذاکرات اخیر آمریکا با طالبان پس از اظهارات حمدالله محب، اعلام کرد که امریکا و طالبان درباره این که دستاوردهای گذشته در توافق صلح حفظ خواهد شد به مردم افغانستان تضمین دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نفل تز رسانه ها، با وجود گذشت بیش از یک هفته از مذاکرات آمریکا با طالبان نگرانی‌ها در دولت افغانستان افزایش یافته و پس از اظهارات تند مشاور امنیت ملی افغانستان این بار معاون رئیس جمهور این کشور نیز خواستار تضمین از امریکا و گروه طالبان شد.
روزهای گذشته «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان گفته بود که امریکا در مذاکره با طالبان اهداف استعماری خود را دنبال کرده است و با مشروعیت به طالبان برای حذف دولت افغانستان از معادلات صلح تلاش می‌کند تا نهایتا دولت استعماری را به ریاست زلمی خلیلزاد در کابل روی کار آورد.
اظهارات مشاور امنیت ملی افغانستان باعث بوجود آمدن تنش در روابط امریکا با دولت افغانستان شد و تنها با گذشت چند روز از این موضوع «سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نیز از دو طرف مذاکرات صلح خواسته که درباره حفظ دستاوردها در توافق صلح باید به مردم افغانستان تضمین دهند.
دولت افغانستان نگران است که آمریکا در مذاکرات صلح با عبور از منافع این کشور، تنها برای منافع خود رایزنی کند که در نتیجه ممکن است تمام دستاوردهای گذشته افغانستان نابود شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала