‎سایه تنش های اخیر بر حضور مهمانان جشن نوروز در بلخ

© Sputnik / Zuhal Sarhadسایه تنش‎های اخیر بر حضور مهمانان جشن نوروز در بلخ
سایه تنش‎های اخیر بر حضور مهمانان جشن نوروز در بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناآرامی های اخیر در بلخ سبب حضور کمرنگ مهمانان در آستانۀ جشن نوروز در شهر مزار شریف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، شهر مزار شریف همه ساله همزمان با فرارسیدن جشن نوروز میزبان هزاران تن از مهمانان داخلی و خارجی است؛ اما امسال به نظر می‎رسد که این جشن جنب‎وجوش گذشته را ندارد.
در سال‎های گذشته دو هفته پیش از سال نو و برگزاری جشن عنعنه‎یی نوروز، برنامه‎های گوناگونی چون برگزاری کنسرت، مسابقه‎های ورزشی و برنامه‎های تفریحی در شهر مزارشریف راه‎اندازی می‎شد و شهروندان از سراسر کشور برای تفریح و سرگرمی به بلخ می‎رفتند.
اما اکنون که سه روز به برگزاری این جشن باقی‎مانده است، هنوز مهمانان زیادی به شهر مزار شریف نرسیده‎اند و برخلاف سال‌های گذشته حضور مهمانان در این شهر کمرنگ است.
شماری از باشندگان بلخ علت کمرنگ بودن حضور مهمانان برای اشتراک در جشن نوروز را تنش‎های اخیر میان عطامحمد نور، والی پیشین بلخ و ارگ بر سر معرفی فرمانده پولیس این ولایت می‎دانند.
آنان می‎گویند برخی مهمانان‎شان که قرار بود از ولایت‎های دیگر به بلخ بیایند، از آمدن به شهر مزارشریف صرف نظر کرده‎اند و گفته‎اند که پس از میلۀ نوروز به این ولایت خواهند آمد.
محمدافضل حدید، رئیس شورای ولایتی بلخ می‎پذیرد که تنش‎های اخیر در این ولایت روی برنامه ریزی‌های حکومت محلی برای برگزاری جشن نوروز اثرهای منفی‌یی گذاشته است؛ اما می‎گوید که این جشن مانند سال‎های گذشته به گونۀ باشکوهی برگزار خواهد شد.
از سوی دیگر عادل‎شاه عادل، سخنگوی فرماندهی پولیس بلخ از تأمین امنیت و برگزاری جشن نوروز در فضای امن در این ولایت به مردم اطمینان می‎دهد.
در این حال صالح‎محمد خلیق، رئیس اطلاعات و فرهنگ بلخ و مسئول کمیتۀ فرهنگی کمیسیون برگزاری جشن نوروز می‌گوید که برگزاری کنسرت از سوی آوازخوانان داخلی، نمایشگاه‎های کتاب و ساخته‎های دستی، مسابقه‎های ورزشی چون فوتبال، والیبال، کرکت و بزکشی و جشنوارۀ داستان و شعرخوانی از برنامه‎هایی اند که در روزهای جشن نوروز سال 1398 خورشیدی در این ولایت راه‎اندازی خواهد شد.
جشن عنعنوی نوروز همه ساله در شهر مزارشریف در روز نخست سال خورشیدی با بر افراشتن جهنده آغاز می‎شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала