پنتاگون: گزارش درباره باقی ماندن یک‌هزار سرباز در سوریه صحت ندارد

© AP Photo / Hussein Mallaپنتاگون: گزارش درباره باقی ماندن یک‌هزار سرباز در سوریه صحت ندارد
پنتاگون: گزارش درباره باقی ماندن یک‌هزار سرباز در سوریه صحت ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا می‌شود که گزارش در باره باقی ماندن یک‌هزار نظامی امریکایی در سوریه صحت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در توییتر نوشت: گزارش منتشر شده از سوی روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه ارتش امریکا قصد دارد حدود 1000 سرباز را در سویه باقی بگذارد، نادرست است.

روزنامه مذکور به نقل از مقامات امریکایی نوشته بود، واشنگتن قصد دارد ماه‌ها بعد از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا درباره خروج کامل نیروهای امریکایی از سوریه، حدود 1000 سرباز را در این کشور نگه دارد.

امریکا نیروهایش را در نزدیکی مواضع ارتش اسد باقی خواهد گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
امریکا نیروهایش را در نزدیکی مواضع ارتش اسد باقی خواهد گذاشت

مقامات امریکایی گفته بودند، نگه داشتن این تعداد نیرو در سوریه سه ماه بعد از دستور رئیس‌جمهور امریکا برای خروج کامل نیروها از این کشور تحولی دراماتیک در موضع‌گیری امریکاست.

به نوشته این روزنامه، مذاکرات طولانی دولت امریکا با ترکیه و متحدان اروپایی و تشکیلاتی که واشنگتن از آنها در سوریه حمایت می‌کند در دستیابی به توافقی در زمینه ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه که بخشی از طرح دونالد ترامپ برای خروج از سوریه است، به شکست انجامید.

دونالد ترامپ در 19 ماه دسمبر سال گذشته از خروج حدود 2 هزار سرباز مسلح امریکایی از سوریه خبر داد و مدعی پیروزی کامل بر داعش شد.

در 22 فبروری کاخ سفید اعلام کرد، نیروهای محدودی از امریکا برای حفظ صلح باقی می‌مانند که تعدادشان 200 سرباز است.

ترامپ چند روز بعد از تصمیمش اعلام کرد، 400 سرباز در سوریه باقی می‌مانند که در منطقه امن در شمال شرق سوریه و پایگاه التنف امریکا در نزدیکی مرزهای مشترک عراق، اردن و سوریه تقسیم می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала