مقایسه زمین باستان به دوزخ

© Fotolia / Sdecoretمقایسه زمین باستان به دوزخ
مقایسه زمین باستان به دوزخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان زمین اولیه را جهنم واقعی خوانده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « Live Science» محققان دانشگاه «مونستر» آلمان به این نتیجه رسیدند که سیاره زمین در اوایل موجودیت آن یک جای جهنمی بود و در آن تکه های اجسام فضایی ذوب شده و رودهای آتش روان بود.
این تحقیقات تحت رهبری کریستیان ماآس متخصص ژئوفیزیک انجام شد. این تحقیقات نشان داد که زمین در اولین مراحل موجودیت خود با اقیانوسی از مواد مذاب آتشین پوشیده شده بود. این اتفاق پیامد تصادم با یک جسم فضایی به اندازه مریخ بود که در نتیجه آن سیاره ماه شکل گرفت. قدرت این تصادم آنقدر شدید بود که سطح زمین را مبدل به اقیانوسی از مواد مذاب کرد. عمیق آن چند هزار کیلومتر بود.
محققان در آزمایشگاه به مدلسازی شرایط کریستاله شدن مواد مذاب پرداختند که در پوسته زمین بیشتر پخش شده است. سردشدن موادمذاب از هزاران تا یک میلیون سال در نقاط مختلف سیاره زمین جریان داشته است.
زمین شناسان و علما معتقداند که حدود 15 میلیارد سال قبل بر اثر عبور ستاره ای از نزدیک خورشید انفجاری عظیم در آن بوجود آمد و گاز ها یی بصورت تکه های متراکمی از آن جدا شدند و در فضا با حرکت دورانی بگردش در آمدند و در نتیجه سیاره های منظومه شمسی بوجود آمدند که زمین یکی از این پدیده هاست. میلیون ها سال طول کشید تا زمین با دور شدن از خورشید ازحالت گاز بصورت جامد و بشکل امروزی در آید.
در طول مدت 200 میلیون سال مالیکول های نایتروجن و هیلیوم در فضای اطراف زمین پراگنده شدند و سپس بر اثر تراکم مالیکول های نایتروجن و اکسیجن آب بوجود آمد و بصورت باران بر زمین باریدن گرفت و زمین در زیر قشری از آب قرار گرفت بر اثر فشار های درونی بر رسوبات پوسته زمین خشکی های امروزی در طول دوران های مختلف زمین شناسی سر از آب بیرون آوردند اولین بار نباتات در زمین روئیدند و این وضع میلیون ها سال ادامه داشت سپس موجودات دیگری به تدریج در زمین پدیدار گشتند.
زمین یکی از هشت سیاره ای است که به دور خورشید می گردد. راه شیری به نوبه ی خود یکی از میلیارد ها کهکشان در جهان است نگاه کردن به ستاره ها به ما این اجازه را می دهد که نگاهی به گذشته بیندازیم. نزدیکترین ستاره به خورشید چهار سال نوری با ان فاصله دارد. بعضی از ستاره ها آنقدر دورند که حتی اگر میلیون ها سال پیش نابود شده باشند هنوز آنها را میبینیم. ولی ستاره های جدیدی وجود دارند که چون نور آن ها هنوز به زمین نرسیده است دیده نمی شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала