محاصره 300 سرباز افغان توسط طالبان در فاریاب

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaمحاصره 300 سرباز افغان توسط طالبان در فاریاب
محاصره 300 سرباز افغان توسط طالبان در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حدود 300 نیروی امنیتی در مرکز ولسوالی شیرین‌تگاب در محاصرۀ گروه طالبان قرار دارند و مسئولان قول اردوی 209 شاهین هیچ توجهی به آنان نمی‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، یک سرباز لوای دوم قول اردوی 209 شاهین مستقر در ولسوالی شیرین‌تگاب فاریاب به شرط افشانشدن نامش، به سلام‌وطندار می‌گوید، حدود 300 نیروی امنیتی در مرکز ولسوالی شیرین‌تگاب در محاصرۀ گروه طالبان قرار دارند و مسئولان قول اردوی 209 شاهین هیچ توجهی به آنان نمی‌کنند.

این سرباز ارتش ادعا می‌کند که حدود 300 رمز از وضعیت نابسامان این سربازان فرستاده شده است؛ اما فرمانده لوای دوم قول اردوی 209 شاهین به هیچ یک از این رمزها پاسخ نداده است.

به گفتۀ این سرباز، اجساد کشته شده‌ها روزها در میدان نبرد باقی مانده بود تا این که صلیب سرخ آنان را انتقال داد.

لحظۀ هدف قراردادن نشست طالبان توسط ارتش افغانستان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
لحظۀ هدف قراردادن نشست طالبان توسط ارتش افغانستان + ویدیو

او می‌افزاید، مجروحان نیروهای امنیتی روزهاست که در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.

در همین حال، سید شراف‌الدین، ولسوال شیرین‌تگاب نیز به سلام‌وطندار می‌گوید، بیش از 400 نیروی امنیتی در این ولسوالی در محاصرۀ طالبان قرار دارد و هیچ مرجعی به صدای آنان گوش نمی‌دهد.

به گفتۀ ولسوال شیرین‌تگاب، سربازان در وضعیت نامساعد به سر می‌برند و شماری از آنان نیز کشته و زخمی شده‌اند.

با این حال، جلال یفتلی، فرمانده لوای دوم قول اردوی 209 شاهین در شمال کشور در گفت‌وگویی با سلام‌وطندار این ادعاها را رد می‌کند و می‌گوید، نیروهای آنان در ولسوالی شیرین‌تگاب هیچ مشکلی ندارند و او خود همیشه با آنان در تماس است.
او می‌افزاید که خودش در ولسوالی شیرین‌تگاب بوده است و تجهیزات نظامی را نیز خودش به این ولسوالی برده است.

به گفتۀ یفتلی، نظامیان نمی‌توانند از راه جاده به این ولسوالی بروند؛ اما نیروهای امنیتی در این ولسوالی از پایگاه نیرومندی برخوردار اند.

از سوی دیگر ولسوال قیصار فاریاب می‌گوید، شب گذشته در حملۀ گروهی طالبان در منطقۀ ارکلیک این ولسوالی 22 نیروی امنیتی به شمول ارتش و نیروهای خیزش مردمی کشته و 10 سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала