قطع روابط امریکا با حمدالله محب

© Photo / Embassy of Afghanistan, Washington, D.C. / Embassy of Afghanistan, Washington, D.C.قطع روابط امریکا با حمدالله محب
قطع روابط امریکا با حمدالله محب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا از هرگونه تماس با حمدالله محب مشاور امنیت ملی خودداری می کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز به اشاره به یک منبع، ایالات متحده به مقامات افغانی اعلام کرد که دیگر نمی خواهند هیچ گونه ارتباطات رسمی با مشاور امنیت ملی کشور رئیس جمهور حمدالله محب پس از نظرات وی در مورد چگونگی مذاکرات امریکا با نمایندگان جنبش طالبان در جریان سفرش در واشنگتن بیان داشته بود، برقرار کند.
دیوید هیل، معاون وزیر امور خارجه مریکا به اشرف، رییس جمهور افغانستان از طریق گفت: "واشنگتن از دیدن حمدالله محب خوشنود نخواهد شد."
رویترز طی یک تبصره نوشته است که ایالات متحده دیگر نمی خواهد تا نه در کابل و نه هم در واشنگتن با او ملاقات های صورت گیرد ، این مطلب را یک مقام بلند پایه پیشین افغانستان که نخواسته است نامش فاش شود به رویترز بیان داشته است.
این مطلب را سه منبع دیگر هم تایید کرده است.
پیش از این حمدالله محب، مشاور شورای امنیت رییس‌جمهور غنی، گفته بود که رسیدن به یک توافق با طالبان الزامأ به معنی پایان تهدید تروریسم نیست.
وی همچنین در صحبت هایش در واشنگتن، از کشورهای جهان خواست که در مبارزه با هراس‌افگنی افغانستان را کمک کنند.
با این حال آقای عبدالله عبدالله نیز گفت؛ روابط ما با همکاران بین‌المللی، ایجاب دقت و توجه بیشتر را در ابراز نظرها میکند؛ چون یک طرف قضیه واضح است که یکی از مهمترین همکاران بین‌المللی ما ایالات متحده امریکا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала