سفر کابلوف به واشنگتن روی مسایل افغانستان

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر سفر کابلوف به واشنگتن روی مسایل افغانستان
سفر کابلوف به واشنگتن روی مسایل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه جهت شرکت در نشست مشورتی روی مسائل افغانستان به واشنگتن سفر خواهد نمود.

 به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان، گفت که وی در تاریخ 20 تا 21 مارچ به واشنگتن سفر خواهد کرد، جای که قرار است او با همتای امریکایی خود، زلمی خلیلزاد، نشست مشترک مشورتی را جهت بررسی اوضاع افغانستان برگزار نماید.
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان ومدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه انتظار دارد که در طی این نشست مشورتی، اطلاعاتی در خصوص نتایج نشست اخیر امریکا با طالبان را که در اوایل ماه مارچ در دوحه به پایان رسید، حاصل نماید.  

ارزیابی خلیلزاد از گفتگوهای پی در پی با طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
ارزیابی خلیلزاد از گفتگوهای پی در پی با طالبان در قطر

نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در صحبت با خبرنگاران تصریح کرد: "واضح است که ما انتظار شنیدن اطلاعات مربوط به آخرین تماس های ایالات متحده با طالبان در دوحه را داریم و امیدوار هستیم که ایالات متحده این اطلاعات را با ما شریک بسازد."
وی در پاسخ به این سوال که آیا مشورت های آینده در واشنگتن با نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان، زلمی خلیل زاد، هماهنگی نزدیک در مورد مسائل افغانستان خواهد داشت گفت: بلی، ما تا کنون همکاری های خوبی با آنها"امریکایی ها" داریم.
پیش از این ضمیر کابلوف؛ نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در مورد افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه ضمن ابراز نظر در مورد نشست اخیر امریکا با طالبان در قطر گفت، هنوز کدام تصمیم و یا برنامه مخصوص در مورد تماس با طالبان روی دست ندارد.
گفتگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان پس از شانزده روز، سر انجام روز سه‌شنبه (12 مارچ) به پایان رسید.
پس از آن زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفت که دو طرف روی "پیش‌نویس" خروج نیروهای امریکایی ها از افغانستان و تضمین‌‌هایی برای مبارزه علیه تروریسم "توافق" کرده‌‍اند.
"رابرت پالادینو" سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که واشنگتن و طالبان در گفت‌وگوهای اخیر «پیشرفت معنی‌دار» داشته و توافق کردند که برای برقراری صلح دو طرف باید بر روی چهار محور موافقت کنند. با اینهمه، گروه طالبان خبرنامه‌ای منتشر و یکبار دیگر تاکید کرده که هیچ توافقی برای مذاکره با دولت افغانستان و آتش‌بس صورت نگرفته است.
با اینهمه، گروه طالبان خبرنامه‌ای منتشر و یکبار دیگر تاکید کرده که هیچ توافقی برای مذاکره با دولت افغانستان و آتش‌بس صورت نگرفته است.
در همین حال رئیس‌جمهور غنی یک روز پس از پایان گفت‌وگوهای شانزده روزه نمایندگان امریکا و طالبان در دوحه قطر، گفت که حکومت افغانستان بود که خواهان همکاری جامعه جهانی در پیشبرد روند صلح شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала