تسلط مخالفان بر دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در امریکا

© Sputnik / Eva Marie Uzcategui /  مراجعه به بانک تصاویر تسلط دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در امریکا از سوی مخالفان
تسلط دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در امریکا از سوی مخالفان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد نمایندگان گروه‌های مخالف دولت، کنترل دفاتر هیئت‌های دیپلماتیک این کشور را در امریکا به دست گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد که تسلط نمایندگان گروه‌های مخالف دولت بر دفاتر هیئت‌های دیپلماتیک این کشور را در امریکا را شدیدا محکوم می کند.
خورخه آرائه‌زا، وزیر خارجه در دولت مادورو، کنترل مراکز دیپلماتیک ونزوئلا در امریکا را «اشغال غیرقانونی» این اماکن توصیف کرده‌است. دولت مادورو گفته است این اقدامات «به‌طور جدی ناقض تعهدات بین‌المللی دولت ایالات متحده است». 

خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
رهبر مخالفان ونزوئلا در دام دو جوان روس افتاد

یکی از سخنگویان وزارت خارجه امریکا تائید کرده که دولت این کشور از کنتر ل مراکز دیپلماتیک توسط مخالفان حمایت کرده‌است.
پیشترهواداران خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، ماعلام نمودند کهکنترل سه مرکز دیپلماتیک کشورشان در ایالات متحده را در دست گرفته‌اند.
کارلوس وکچیو، که از سوی خوان گوایدو به‌عنوان «سفیر» ونزوئلا در امریکا منصوب شده، روز اعلام کرد که این سه مرکز عبارت هستند از دو ساختمان متعلق به وزارت دفاع ونزوئلا و یک مرکز امور کنسولی در نیویورک.
خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت، مشروعیت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، را به چالش کشیده‌است و به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت کشور سوگند خورده‌است. او از حمایت امریکا و بیش از 50 کشور دیگر برخوردار است که خواستار برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ونزوئلا هستند.
اوایل فبروری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا، اعلام کرد ریاست‌جمهوری موقت گوایدو را به رسمیت می‌شناسد. ونزوئلا در همان زمان روابط خود با امریکا را قطع کرد. ایالات متحده نیز دستور به خروج به خروج شمار زیادی از کارکنان دیپلماتیک و تمامی خانواده‌های آن‌ها از ونزوئلا داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала