زنده‌گی وحشتناک تحت حاکمیت داعش در ولسوالی اچین

© Sputnikزنده‌گی وحشتناک تحت حاکمیت داعش در ولسوالی اچین
زنده‌گی وحشتناک تحت حاکمیت داعش در ولسوالی اچین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولسوالی اچین ننگرهار که سه سال هسته مرکزی فعالیت‌های گروه داعش در شرق کشور بود، از وجود ترورستان پاکسازی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ولسوالی اچین ننگرهار چند ماهی شده‌است که بار دیگر در نبود داعش زندگی‌ به همان زیبایی‌های گذشته اش برگشته است.
با این حال داستان‌های سه سال حاکمیت داعش در اچین هنوزهم تکان‌دهنده است، مثل داستان احمد، کودک نه ساله که می‌گوید که جنگ‌جویان داعش او را از مکتب ربودند و چهار ماه به او آموزش‌های نظامی دادند.
احمد- باشنده اچین — ننگرهار گفت:«ما را از طرف شب ویدیو نشان میدادند و در آن ویدیوها سر کافران را میزدند. میگفتند با کافران جنگ کنید، آنها را نزدیک تان نمانید و آنان را با کارد بزنید».
اما خانواده این کودک برای نجات پسر شان ناگزیر شد که از اچین فرار کنند، وقتی دوباره برگشتند خانه شان را ویران شده بود.
سید آجان- باشنده اچین — ننگرهار گفت:«زمانی که جنگ های داعش و دیگران آمد این قبرستان از دست ازینا پر شد و تمامی خانه ها را نیز ویران ساختند».
اچین در حاکمیت داعشیان روزگاران دشواری را پشت سر گذاشته است.
امان الله — باشنده اچین ننگرهار گفت:«پسر من طوری شهید شد که نزده روز در قید آنها بود و در روز بیستم وی را به شهادت رساندند».
اما شوق بازگشت به زندگی عادی در اچین بار دیگر زنده شده است و مردم بی هیچ مزدی برای هموار ساختن ناهمواری های اچین می شتابند.
در همین حال بر خلاف انتظار ها، بازار های اچین در شب‌ها هم پر جنب و جوش استند — بازاری که در حاکمیت داعشیان یک ویرانه بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала