نخستین دیدار خلیل‌زاد با سفیر افغانستان در واشنگتن

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد
خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان شامگاه سه‌شنبه از نخستین دیدار خود با رویا رحمانی سفید جدید افغانستان در ایالات متحده و گفت‌وگو درباره مذاکرات صلح افغانستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان ؛ با رویا رحمانی سفیر افغانستان در واشنگتن درباره گام‌های بعدی روند صلح افغانستان صحبت کرده ‌است.
زلمی خلیل زاد در پیامی در توئیتر، با بیان این که با خانم رحمانی درباره گام‌های بعدی روند صلح افغانستان صحبت کرده است، خاطر نشان کرد که این روند نه آسان است و نه هموار و مستقیم. وی نوشته که برای حرکت کردن در مسیر درست باید یکجا حرکت کرد. 

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان جزییات بیشتری در این باره نداده است.
آقای خلیل‌زاد روز گذشته با با سفیران پاکستان و بریتانیا در واشنگتن نیز دیدار کرده و درباره صلح افغانستان با آنان گفتگو کرده است.
آقای خلیل‌زاد در حالی با سفیر افغانستان در واشنگتن دیدار و درباره روند صلح افغانستان با خانم رحمانی گفتگو کرده است که پیش از این حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان به شدت از عملکرد آقای خلیل زاد در روند صلح انتقاد کرده بود.
حمدالله محب مشاور امنیت ملی مشاور امنیت ملی دو هفته پیش طی اظهاراتی در واشنگتن به شدت از عملکرد زلمی خلیلزاد در روند صلح افغانستان انتقاد کرد.
آقای محب گفت که زلمی خلیلزاد در روند صلح افغانستان به دنبال هدف شخصی‌ خود است و می‌خواهد که در افغانستان حکومت موقت به رهبری خود را ایجاد کند.
پنجمین دور نشست قطر میان نمایندگان امریکا و طالبان، دو هفته پیش به پایان رسید و دو طرف مذاکره کننده اعلام کردند که در زمینه خروج سربازان خارجی از افغانستان و قطع رابطه طالبان با داعش و القاعده به توفق رسیده‌اند.
چند روز پیش عمران خان نخست وزیر پاکستان از تشکیل حکومت موقت در افغانستان خبرداد و گفت که یک حکومت در نتیجه مذاکرات صلح در افغانستان به وجود خواهد آمد.
این اظهارات آقای خان با واکنش‌های تند مردم افغانستان مواجه شده است.
پیش از این دولت افغانستان نیز هرگونه پیشنهاد حکومت موقت در نتیجه گفتگوهای صلح را رد کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала