پرنده یا طیاره بی پیلوت؟

© Sputnik / Iliya Pitalevپرنده یا طیاره بی پیلوت؟
پرنده یا طیاره بی پیلوت؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در فبروری سال 2018 اداره فدرالی روسیه در باره ملکیت های معنوی درخواست برای صدور جواز دریافت کرد که ثابت می سازد که کمپنی دفاعی «الماس-انتی» طیاره بی پیلوت با تفنگ ساخته که شباهت بسیار زیاد به АК-47 دارد.

ویکتور تانگیرمان (VICTOR TANGERMANN) در نشریه Futurism (امریکا) می نویسد، روشن است که جزئیات بسیار کم اند. در چند تصویر فقط سکیچ های دیده میشوند که نظر به شکل بدنه با سلاح خودکار مونتاژشده و بال ها شباهت دارد. اما تخیل به شکل بسیار زنده منظره وحشتناک جنگ آینده را ترسیم میکند که در آن طیارات بی پیلوت ارزان از بالا بر نیروهای دشمن از سلاح خودکار سبک آتش خواهند گشود.

کاملاً فهمیده نمیشود که چه چیز این طیاره را به حرکت می آورد. در تصاویر نه میتود ایجاد قوه کشش، نه انجن و نه هم چرخ ها دیده نمی شوند.

به عین ترتیب فهمیده نمی شود که چه نوع ماشیندار در این دستگاه بکار برده میشود. سایت C4isrnet به این اشاره میکند که این کارابین پرشونده خودکار «ویپیر-12» است که بر پایه ساختمان کلاشنیکوف طراحی شده است. مولفان نشریه «بیزنس اینسایدر» پیشبینی میکنند که این «ماشیدار معمولی کلاشنیکوف با جاغور انحنا یافته است که بطور محسوس در قسمت تحتانی بدنه دیده میشود».

برعلاوه این، در باره طول پرواز طیاره بی پیلوت و اینکه چه نوع جاغور در ماشیندار نصب خواهد شد، سوالات بوجود می آیند. «بیزنس اینسایدر» پیشبینی میکند که گمان نمیرود که جاغور ماشیندار ظرفیت بیش از 30 کارطوس داشته باشد.

لشکر طیارات بی پیلوت

در فبروری کانسرن «کلاشنیکوف» طیاره بی پیلوت کوچک به نمایش گذاشت که برای نابودسازی اهداف دوردست در فاصله تا 64 کیلومتر در نظر گرفته شده است. این طیاره بی پیلوت خود را مانند تروریست-انتحاری منفجر می سازد.

نظامیان بیلوروسیه نیز کوادراکوپتر را به نمایش گذاشتند که توان بلندن نمودن راکت انداز ضد تانک را به هوا دارد که راجع به آن در جون سال 2018 مجله «میخانیک-عامه» خبر داد.

شاید جواز عجیب «الماس-انتی» — این فقط تلاش ایجاد زمینه برای آینده باشد، تا با گذشت زمان اختراع خود را به برتری تاکتیکی در صحنه نبرد مبدل سازد. اما این طیاره بی پیلوت، اصلاً، طوری دیگر معلوم خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала