راز خوشبختی مردم فنلاند

© Fotolia / Alessandro Rizzolliراز خوشبختی مردم فنلاند کشف شد
راز خوشبختی مردم فنلاند کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان راز خوشبختی مردم فنلاند را در حمایت دولت از ساکنان این کشور می دانند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مرکز تحلیلی Next Era ریشه خوشبخت بودن مردم فنلاند، رویکرد تجربی دولت برای ایجاد رفاه دراین کشور است. دولت از طریق تحقیقات دقیق در زمینه های بهداشت؛ اشتغال؛ آموزش و پرورش موجب بهبود آسایش و خوشبختی 5 میلیون نفر ساکنان فنلاند شده است.
سال گذشته فنلاند در صدر خوشبخت‌ترین کشور های جهان قرار داشت.
فنلاند کشوری است کم آفتاب با هوایی بسیار سرد، زمستانی طولانی و آمار بالای افسردگی. اما به رغم همه اینها، مردم این کشور خوشبخت‌ترین مردم جهان‌اند. این ارزیابی گزارش سالانه شاخص خوشبختی است. شاخصی که میزان رفاه و سعادت در 156 کشور را بررسی کرده و هرسال در آستانه اول حمل / 20 مارچ که روز جهانی خوشبختی است منتشر می‌شود.
همچنین در این گزارش، در جمله ده کشور برتر جهان " دانمارک، ایسلند، سوئیس، هلند، کانادا، نیوزیلند، سویدن و استرالیا شامل اند."
در حال حاضر فنلاند یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان در تولید ناخالص داخلی است. نرخ مرگ و میر در فنلاند یکی از پایین ترین سطح مرگ و میر در جهان است. سطح فقر و جرم و جنایت در این کشور بسیار کم است.
از سال 1960 دولت شروع به نظارت بر وضعیت سلامتی هر یک از شهروندانش از هنگام تولد و مرگ نمود و با استفاده از کد شناسایی شخصی، ثبت بیماری ها در هر بیمارستان و همچنین تجزیه و تحلیل داده ها به نتایج مفیدی دست یافت.
موسسه ملی بهداشت و رفاه فنلاند از این اطلاعات برای استفاده می کند. بنابراین، برای مثال، اگر در یک شهر شاهد این باشیم که در منطقه ای مردم بیشتر دچار شکستگی دست و پا بر اثر زمین خوردن می کنند، مقامات وضعیت را تجزیه و تحلیل می کنند و شروع به ریختن ریگ های بیشتر در کنار پیاده روها یخ زده می کنند تا از افتادن شهروندان جلوگیری کنند.
سیستم آموزشی نیز به یک تجربه موفق فنلاند تبدیل شده است. کودکان آزادی بیشتری در اطراف مدرسه دارند، در هر جای مناسب برای آنها کار می کنند، هر کودک یک طرح درس فردی دارد که نیازهایش را برآورده می کند. و در هر مکان و یا سازمانی فضایی برای بازی بچه ها وجود دارد.

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала