سازمان ملل: بیش از 120 هزار سیل‌زده در افغانستان نیاز به کمک دارند

© اسپوتنیک - Afghanistanسیلاب در فراه
سیلاب در فراه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک دفتر وابسته به سازمان ملل اعلام کرده است که پس از وقوع سیلاب ها در افغانستان، بیش از 122 هزار نفر از مردم این کشور نیاز به کمک های عاجل انسانی دارند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد "اوچا"  اعلام کرد که این سیلاب ها در 14ولایت  کشور رخ داده و بر زندگی مردم این ولایت ها اثر گذاشته است.
دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد اعلام کرده است که در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها از اول مارچ تا اکنون، 63 نفر در افغانستان کشته شده و بیش از 30 تن دیگر زخمی شده اند.
بر بنیاد گزارش اوچا، ولایت‌های کندهار، فراه، هلمند، کنر، لغمان، ننگرهار و زابل بیشترین زیان‌های حوادث طبیعی را در ماه جاری داشته اند.
در این گزارش آمده است که 52 هزار نفر در فراه، نزدیک به 33 هزار نفر در کندهار و نزدیک به 18 هزار و پنجصد نفر در هلمند، از سرازیر شدن سیلاب‌ها آسیب دیده اند.
همچنان سرازیر شدن سیلاب‌ها در بیست روز گذشته در ولایت‌های فراه، کندهار، هلمند، هرات، کاپیسا، پروان، زابل و کابل، نزدیک به چهار هزار نه‌صد منزل مسکونی را تخریب کرده است.
در همین حال، ادامه بارندگی‌ها در ولایت‌ها بار دیگر از باشندگان این ولایت قربانی گرفته است.
پیشتر سخنگوی پلیس ولایت هرات اعلام کرده بود که تنها در این ولایت دست‌کم 13 نفر — از جمله زنان و کودکان — بر اثر وقوع سیل جان خود را از دست داده‌اند.
براساس گزارش‌ها در نتیجه این سیل هزاران خانه به کلی ویران شده یا خسارت‌های عمده به آن‌ها وارد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала