ممنوعیت سلاح های تهاجمی در نیوزیلند

© AP Photo / Mark Bakerممنوعیت سلاح های تهاجمی در نیوریلند
ممنوعیت سلاح های تهاجمی در نیوریلند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیوزیلند فروش انواع سلاح های تهاجمی را در این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات نیوزیلند فروش انواع سلاح های تهاجمی را ممنوع اعلام و تأکید کرد این قانون تا سه هفته دیگر اجرایی می شود.
به گفته وزیر پلیس نیوزیلند، استوارت ناش، ممکن است برخی از استثنا ها برای پلیس و نیروهای امنیتی وجود داشته باشد. علاوه بر این، امکان استفاده از چنین سلاح هایی در حوادث ورزشی مهم در نظر گرفته خواهد شد.
وزیر پلیس نیوزیلند نیز در این نشست خبری گفت: مردم را تشویق می کنیم تا سلاح های خود را که مجوز ندارد تحویل دهند. در اختیار داشتن اسلحه در نیوزیلند حق نیست بلکه امتیاز است.
"جاسیندا آردرن" نخست وزیر نیوزیلند روز پنج شنبه در یک نشست خبری گفت: فروش انواع سلاح های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و هر اسلحه ای که بتوان به آن سلاح تهاجمی گفت و یا هر اسلحه ای که امکان تبدیل شدن به سلاح تهاجمی را داشته باشد، ممنوع خواهیم کرد.
وی افزود: اسلحه و خرید و فروش آن در نیوزیلند بخشی از مشکل است و ما همچنان در قوانین حمل سلاح در کشور نقص داریم. ما خسارت های ناشی از تحویل سلاح را به صورت معقولی جبران خواهیم کرد، ولی هنگامی که قانون فروش سلاح تهاجمی وارد مرحله اجرا شود مهلت قانونی تحویل آن به پایان خواهد رسید.
آردرن در ادامه اظهار داشت: خرید و فروش نوعی از سلاح در کشور رایج است که به امنیت ما ضربه می زند و ما روز جمعه گذشته شاهد این مسئله بودیم. از این رو ما فروش این نوع سلاح را ممنوع خواهیم کرد.
امیدواریم موافقت و مخالفت با این قانون در پارلمان بر اساس قانون صورت گیرد. تلاش می کنیم این قانون را در سریعترین زمان ممکن اجرایی و فروش سلاح را ممنوع کنیم. قانون ممنوعیت فروش سلاح در سه هفته وارد فاز اجرا می شود. ما می دانیم برخی افراد سلاح های غیرمجاز در اختیار دارند و این سلاح ها می تواند باعث قتل بیگناهان شود. اجرای این قانون از حمایت اکثریت مردم برخوردار خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала