حضور رئیس جمهور و غیبت عطامحمد نور در جشن نوروزی در بلخ

© ARG - ارگ- FBدیدار رئیس جمهور غنی با بزرگان کاپیسا
دیدار رئیس جمهور غنی با بزرگان کاپیسا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حضور رییس‌جمهور غنی برای نخستین‌بار در جشن نوروز در مزارشریف و نبود عطامحمد نور، والی پیشین بلخ در این مراسم از تفاوت‌های جشن امسال نوروز در بلخ بود.

به گزارش اسپوتنیک، جشن نوروز، امروز در بلخ با حضور رییس‌جمهور غنی برگزار گردید. حضور رییس‌جمهور غنی برای نخستین‌بار در این مراسم در مزارشریف و نبود عطامحمد نور، والی پیشین بلخ از تفاوت‌های جشن امسال نوروز در بلخ بود.  

رییس‌جمهور غنی درست یک هفته پس از تنش‌ها بر سر معرفی فرماندۀ تازۀ پولیس بلخ به این ولایت رفته‌است. عطامحمد نور در پیام نوروزی‌اش اما هشدار داده‌است که اگر توافقاتش با سر پرستان وزارت دفاع ملی و امور داخله از سوی حکومت عملی نشوند از تمامی گزینه‌ها کار خواهد گرفت.
آقای غنی، در سخنرانی‌اش در میان شهروندان کشور در مزارشریف، سال 1398 را سال صلح و رفاه همگانی دانست و به باشنده‌گان ولایت بلخ وعده داد که متن این ولایت را احیا خواهد کرد.
او در بخش دیگر از سخنانش، بر آوردن صلح و برگزاری شفاف انتخابات سال آیندۀ ریاست‌جمهوری تأکید کرد: «از تمام نهادهای دولتی می‌خواهم که در انتخابات آینده‌ی ریاست‌جمهوری بی‌طرف باشند. ما هرچند از تصمیم کمیسیون انتخابات مبنی بر تعویق انتخابات حمایت می‌کنیم اما تآکید می‌کنم که دیگر تعویق اننخابات قابل قبول نیست.»
او هم‌چنان افزود که در چهارسال آینده، افغانستان باید بودجۀ مورد نیازش را خود تأمین کند: «در چهارسال آینده افغانستان باید بودجه‌ی مورد نیاز خودرا خودش تآمین کند و افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی مبدل شود.»
جشن نوروز در کابل اما با دو انفجار به همراه بود. در این انفجارها که در نزدیکی زیارت‌گاه سخی — مکان ویژۀ تجلیل از نوروز در کابل — 6 تن کشته شدند و 23 تن دیگر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала