تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال»: حکومت باید توسط سرپرست اداره شود

© Photo / HA / HAتیم انتخاباتی «صلح و اعتدال»: حکومت باید توسط سرپرست اداره شود
تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال»: حکومت باید توسط سرپرست اداره شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در واکنش به تاخیر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا 6 میزان سال روان خواهان اداره حکومت از سوی سرپرست است.
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دوباره به تعویق افتاد - اسپوتنیک افغانستان
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دوباره به تعویق افتاد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در واکنش به تاخیر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا 6 میزان سال روان می گوید: کمیسیون در مورد تاخیر روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با نامزدان و احزاب مشوره نکرده است.

قادرشاه سخنگوی تیم انتخاباتی صلح و اعتدال، می گوید:- "توقع ما این است که یک اجماع ملی به میان بیآید که در آن احزاب، بزرگان سیاسی و مردم افغانستان به یک اداره سرپرست که بدیل حکومت فعلی باشد به توافق برسند".

نظر به قانون اساسی افغانستان زمان کاری رییس جمهور در اول جوزای سال پنجم به پایان می رسد و کمیسیون باید 60 روز پیش از آن انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کند.

هرچند در قانون مورد مشخصی در پیوند با ادامه کار رییس جمهوری پس از زمان قانونی آن نیامده است. لیک قانون دانان می گویند: که با اشاره به بخش اخیر از ماده 67 قانون اساسی سرپرستی حکومت از سوی یکی از رییسان شورای ملی و یا وزیر خارجه ممکن است.

شماری از آگاهان به این باورند که تاخیر در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تنها تصمیم کمیسیون انتخابات نیست.

فضل احمد معنوی، رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات می گوید:- "حکومت افغانستان با جامعه بین المللی، با طرف های ذیدخل به توافق رسیده اند که بخاطر اصلاحات در کمیسیون انتخابات، انتخابات به تآخیر بیآفتد، چون کمیسیون در حال حاضر آماده برگزاری انتخابات نیست و کمیسیون در این موضوع منحیث یک سخنگو موضوع را اعلام کرد".

ارگ ریاست جمهوری از این تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات پشتیبانی کرده می گوید: آنها مداخله در تصمیم کمیسیون ندارند زیرا این نهاد مستقل  است ورییس جمهور گفت پس از این هیچ نوع تاخیر پذیرفته نمی شود.

یادآوری می کنیم، که قرار بود انتخابات نظر به قانون باید در 31 حمل امسال برگزار می شد، که ظاهرن کمیسیون نمی توانست این انتخابات را در زمان معین برگزار کند از ین رو با 6 ماه تاخیر رو به رو شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала