وضعیت ارتفاعات جولان را سازمان ملل تعین کرده و تغییر نمی کند

© AFP 2023 / Jalaa Mareyارتفاعات جولان
ارتفاعات جولان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر ملل متحد: وضعیت ارتفاعات جولان بدون تغییر باقی می ماند.

فرحان حق، معاون سخنگوی رئیس سازمان ملل متحد، روز جمعه به خبرنگاران گفت که وضعیت با وضعیت ارتفاعات گولان همچنان باقی است.

ارتفاعات جولان - اسپوتنیک افغانستان
اروپا ارتفاعات جولان را جز قلمرو اسرائیل نمی داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، روز پنج شنبه در توییتر نوشت: زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده به رسمیت شناختن ارتفاعات جولان به مثابه قلمرو اسرائیل اقدام نماید.
حق گفت: "وضعیت بسیار دقیق در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و قطعنامه مربوطه در مجمع عمومی منعکس شده است. وضعیت ارتفاعات جولان تغییر نکرده است."
نماینده سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا، مایا کوزانیچ، گفت که اتحادیه اروپا همچنان ارتفاعات جولان را بخشی از اسرائیل نمی شناسد. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا گفت که تغییر وضعیت ارتفاعات جولان در دور زدن از شورای امنیت نقض مستقیم تصامیم سازمان ملل است.
در طی جنگ شش روزه سال 1967، اسرائیل سوریه را خنثی کرد و ارتفاع های جولان را اشغال کرد، و در سال 1981 به طور یکجانبه آنها را ضمیمه کرد.
در دسامبر 1981، شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را تصویب کرد و در آن تصمیم گرفته شد که "تصمیم اسرائیل برای برقراری قوانین، قضاوت و مدیریت خود در ارتفاعات جولان اشغال شده سوریه نامعتبر است و توان قانونی بین المللی ندارد"

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала