ارتفاعات جولان قلمرو سوریه است

© Sputnik / Ramil Sitdikovماریا زاخاروا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخاروا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه اعلام کرده است که ارتفاعات جولان قلمرو روسیه می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه طی مصاحبه به رادیو کومرسانت اف ام گفت که روسیه ارتفاعات جولان را به عنوان سرزمین سوریه به رسمیت می شناسد.

روسیه بلندی‌های جولان را جز خاک اسرائیل نمیشناسد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه بلندی‌های جولان را جز خاک اسرائیل نمیشناسد

او تاکید کرد که به اساس قطعنامه 1981 شورای امنیت سازمان ملل ارتفاعات جولان قلمرو سوریه شناخته شده است. "تغییر وضعیت ارتفاعات جولان، در اخفا از شورای امنیت، نقض مستقیم از تصامیم سازمان ملل می باشد."
پیشتر، ایران و سوریه بیانیه دونالد ترومپ، رئیس جمهور امریکا، در مورد نیاز به تشخیص جولان به عنوان خاک اسرائیل را محکوم کردند. در دمشق، گفتند که قصد دارند به هر وسیله ای امکان کنترل قله جولان را بازمیگرند.
ترامپ پیام خود را به تاریخ 21 مارچردر توییتر اعلام کرد. وی خاطرنشان کرد که این قلمرو برای ثبات اسرائیل و تمام منطقه مهم است.
گمان می رود که برسمیت شناختن رسمی ایالات متحده جولان به مثابه قلمرو اسرائیل، در طی سفر نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، به ایالات متحده در هفته آینده اعلام خواهد شد.
قابل یادآوری است که از سال 1944 قلمرو ارتفاعات جولان تحت کنترول سوریه داشت که بعد از جنگ شش روزه 1967، این منطقه را اشغال نمود و تا کنون تحت کنترول دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала