رد درخواست امریکا برای عذرخواهی رسمی توسط محب

© Photo / Embassy of Afghanistan, Washington, D.C. / Embassy of Afghanistan, Washington, D.C.رد درخواست امریکا برای عذرخواهی رسمی توسط محب
رد درخواست امریکا برای عذرخواهی رسمی توسط محب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان درخواست امریکا برای عذرخواهی رسمی درباره انتقاد وی درباره نماینده این کشور را رد کرد.
محب: در سال جدید رویدادهای مهمی در افغانستان رخ خواهند داد - اسپوتنیک افغانستان
محب: در سال جدید رویدادهای مهمی در افغانستان رخ خواهند داد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان درخواست امریکا برای عذرخواهی درباره اظهار نظر وی در مورد خلیلزاد را رد کرد. 

به نوشته شبکه ان بی سی، امریکا به طور خصوصی خواستار عذرخواهی حمدالله محب برای انتقاد از نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان شده بود و اعلام کرده بود اگر محب چنین کاری را انجام ندهد کارکنان امریکا پیوندهای خود را با وی قطع خواهند کرد. 

محب هفته گذشته در جمع گروهی از خبرنگاران در سفارت افغانستان گفته است، که خلیل‌زاد تلاش می‌کند تا «از دولت افغانستان مشروعیت‌زدایی کند»، چراکه «برای خود در افغانستان آرزوهایی دارد» و امیدوار است که یک «دولت موقت در افغانستان روی کار بیاید و او بتواند نیابت آن را بر عهده بگیرد.»

براساس این گزارش، مشاور امنیت ملی افغانستان با رد این درخواست به کابل بازگشته است و مشخص نیست کانال ارتباطی امریکا و افغانستان پس از قطع ارتباط با حمدالله محب چه کسی خواهد بود. 

به نوشته این رسانه امریکایی،‌ قرار بود محب در سفر به واشنگتن با مشاور امنیت ملی امریکا دیدار داشته باشد که پس از انتقاد وی از خلیلزاد این دیدار لغو شد. 

همچنین در مدت حضور محب در امریکا، تاکنون دیداری میان وی و خلیلزاد انجام نشده و انتقاد وی از نماینده امریکا در امور صلح سطح پیوندهای امریکا و افغانستان را در پایینترین حد خود از زمان قدرت گرفتن ترامپ قرار داده است. 

یادآوری می کنیم، که پنجمین دور مذاکرات میان طالبان و امریکا در قطر پایان یافته و خلیلزاد اعلام کرده است، که به یک پیش نویس در مورد بیرون شدن نظامیان امریکا و عدم تبدیل شدن خاک افغانستان به مکانی برای فعالیت تروریسم دست یافته است. 

این سخنان در حالی مطرح می شود، که دولت افغانستان در مذاکرات میان طالبان و امریکا به حاشیه گذاشته شده و این موضوع مقامات ارشد این کشور را عصبانی کرده است. 

امریکا در 18 سال گذشته حاضر به گفتگو با  طالبان نبوده است و با روی کار آمدن ترامپ با یک چرخش عمده در افغانستان رو به مذاکرات مستقیم آورده و به دنبال پایان جنگ در این کشور است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала